۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80381838
T T
۰ نفر
روش جديد جراحي آب مرواريد به زودي در ايران انجام مي شود

تهران - عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت : استفاده از روش جديد جراحي چشم براي درمان بيماري آب مرواريد به زودي در بيمارستان هاي كشور انجام مي شود .

دكتر' جواد هاشمیان ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود : روش ' فمتولیزیك ' روشی جدید برای جراحی چشم است كه انجام این عمل جراحی در بیمارستان های كشور می تواند منجر به تحولی نوین در عرصه جراحی قرنیه شود .

به گفته وی در این روش جدید لیزر با طول موج 1053 در زمان بسیار كوتاهی بر روی چشم بیمار اثر می گذارد و در نتیجه قدرت و اثر بالایی را از خود برجای می گذارد .

هاشمیان خاطرنشان كرد : در این روش لیزر از لایه های مختلف قرنیه عبور می كند و این نوع لیزر چاقوی جدید جراحی است كه می تواند همه نوع برش طولی و عرضی را در قرنیه ایجاد كند.

این فوق تخصص قرنیه اظهار داشت : روش 'فمتو لیزیك' كمك می كند جراحی ها با دقت بالاتر و ایمنی بیشتر از روش های قبلی متداول انجام شود .

وی خاطرنشان كرد كه در حال حاضر شیوع عیوب انكساری در كشور بالاست و انجام عمل های 'لازك 'و ' پی.آر.كی ' برای رفع عیوب انكساری چشم در كشور انجام می شوند.

هاشمیان یادآور شد كه روش جدید فمتولیزیك اغلب برای جراحی بیماری آب مروارید كاربرد دارد و با نصب تجهیزات مربوط به فمتوكاتاراكت در بیمارستان‌ها می توان دقیق‌تر، آسان‌تر و مطمئن‌تر جراحی آب مروارید را انجام داد.

وی در مورد روش فمتولیزیك گفت : فمتولیزیك از نظر تكنیكی مشابه روش لیزیك است و در آن به كمك دستگاه فمتولیزر، لیزر می‌تواند از سطوح مختلف عبور كند و با هر ضخامت و هر زاویه‌ای فلپ ( یك لایه از قرنیه ) را تهیه كند . در این روش عوارض ایجاد شده برای چشم به حداقل می رسد .

این فوق تخصص قرنیه چشم افزود: البته روش فمتولیزیك علاوه بر درمان عیوب انكساری، كاربردهای دیگری از جمله جراحی قرنیه، اصلاح آستیگماتیسم و پیوندهای قرنیه‌ای نیزدارد.استفاده از فمتولیزیك برای موارد خاص به كار می‌رود و اگر لیزیك، لازك و پی.آر.كی به درمان پاسخگو دهند، نیازی به استفاده از دستگاه فمتولیزر نیست.

هاشمیان خاطرنشان كرد : بیست و دومین كنگره سالیانه انجمن چشم پزشكی ایران امسال از 8 تا 11 آبان ماه در مركز همایش های رازی برگزار می شود . در این كنگره روش‌های جدید جراحی‌های قرنیه، پیوندهای لایه‌ای قرنیه و راهكارهای درمان بیماران به صورت ویدئویی ارایه می‌شود.

وی افزود: همچنین در اینی كنگره بیماری‌های سطح چشم نظیر خشكی چشم، سوختگی‌ها و تمامی عواملی كه منجر به تخریب سطح چشم می‌شود ، مورد بررسی قرار می گیرد.

هاشمیان خاطرنشان كرد :در این كنگره سمپوزیوم هایی در حوزه قرنیه و سیگمان قدامی ، آخرین روش‌های درمانی بیماران دارای مشكل قرنیه، روش‌های نوین درمان قوز قرنیه و جراحی به كمك دستگاه فمتولیزر برگزار می شود .

علمی (4 ) **1354**1581
۰ نفر