۲۰ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۳۳
کد خبر: 80316529
T T
۰ نفر
برنامه هاي مذهبي به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در آستارا برگزار مي شود

آستارا ـ رييس اداره تبليغات اسلامي آستارا از تدارك برگزاري برنامه هاي متنوع آييني و مذهبي به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در اين شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام حسن ملائكی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: همه ساله با نزدیك شدن به سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) برنامه های مختلف آیینی و مذهبی در شهرستان آستارا برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه ششمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت به عنوان احیاءكننده مذهب تشیع حق بزرگی بر گردن تمامی شیعیان آزادی خواه جهان دارد ، افزود: شایسته است علمای دینی در خصوص سیره زندگانی آن امام همام و همچنین صفات پسندیده اش بیش از پیش برای نسل جوان سخنرانی كنند.

وی با اشاره به مناقب و القاب بی شمار امام صادق(ع) اظهار داشت: صابر ، فاضل ، طاهر و صادق از القاب آن حضرت محسوب می شود كه در این میان امام به لقب صادق بیش از همه القابش شهره است.

حجت الاسلام ملائكی سفارش مختلف امام به شیعیان در خصوص زندگی شخصی و اجتماعی را نشانه توجه آن امام همام به همه مسایل امت اسلامی ذكر كرد و ادامه داد: خواندن نماز و قرآن در مساجد ، احیای مذهب حق ، مجاورت با برادران دینی و پیشه كردن صبر و حلم و غافل نبودن از یاد خدا از جمله سفارشات مهم امام صادق به شیعیان است.

وی اضافه كرد: محور برگزاری مراسم های مختلف مذهبی به مناسبت شهادت آن امام همام در شهرستان آستارا در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه به مناسبت شب و روز شهادت ، دو مراسم مختلف در مسجد امام جعفر صادق(ع) با حضور روحانیان و مداحان برجسته منطقه برگزار می شود ، ادامه داد: طبق هماهنگی كه با هیات امنای مساجد روستاهای آستارا انجام شده ، به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در تمامی روستاهای همجوار شهرستان دسته های عزاداری خیابانی همراه با سینه زنی و سوگواری اهالی روستاهای شهرستان تشكیل می شود.

حجت الاسلام ملائكی گفت: اصلی ترین مراسم روز شهادت با همكاری تمامی ادارات و دستگاه های دولتی، حركت منسجم و یكپارچه دسته عزاداری در مركز شهر خواهد بود كه در روز 22 شهریورماه با حضور عاشقان اهل بیت از مقابل سپاه ناحیه آستارا به سمت مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه امسال نیز كسبه و بازاریان همیشه در صحنه شهرستان آستارا برای شركت در مراسم روز شهادت امام جعفر صادق(ع) اعلام آمادگی كرده اند ، اظهار داشت: با مشاركت مجمع امور صنفی، ضمن سیاه پوش كردن میدان های اصلی شهر، تمامی واحدهای صنفی نیز در ساعت حركت دسته های عزاداری در روز شهادت آن امام بزرگوار تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، برپایی ایستگاه های صلواتی در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) برای پذیرایی از عزاداران خیابانی شهرستان آستار از دیگر بخش های مراسم آیینی در روز 22 شهریورماه خواهد بود.ك/3

7105 / 535/695

سرخط اخبار استان‌ها