۱۸ شهریور ۱۳۹۱، ۹:۳۱
کد خبر: 80313344
T T
۰ نفر
اجراي مرحله دوم طرح جامع بهسازي پايانه بازرگان پايان يافت

ماكو، اروميه - مدير پايانه مرزي بازرگان گفت: اجراي مرحله دوم طرح بهسازي پايانه مرزي بازرگان در ادامه طرح جامع بهسازي پايانه هاي مرزي آذربايجان غربي، پايان يافت.

اصغر غلامیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این طرح با هدف روان سازی و تسهیل در ورود و خروج كامیونها از گمرك بازرگان اجرا شده است.

وی افزود: این طرح در زمینی به مساحت هفت هكتار از دو سال قبل در دست اجرا بود كه در حال حاضر آماده بهره برداری شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری با حضور مقامات كشوری به بهره برداری می رسد.

غلامیان خاطرنشان كرد: این طرح در قالب طرح ملی اجرا شده و برای اجرای آن 48 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه كرد: در قالب اجرای این طرح ساماندهی پیرامون سالن اداری، محوطه سازی، جدول گذاری، اجرای بتن ریزی به مساحت 5500 مترمربع تا نقطه صفر مرزی انجام شده و همچنین 16 باب سرویس بهداشتی جهت استفاده رانندگان احداث شده و كانال های جمع آوری آب های سطحی منطقه به اتمام رسیده است.

غلامیان همچنین از نصب و اجرای 9 معبر به سیستم هوشمند كنترل تردد خبر داد و گفت: اجرای این طرح در تردد وسایط نقلیه باری و مسافربری خیلی موثر است به طوری كه زمان تردد را به كمترین زمان كاهش می دهد.

مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود: پایانه مرزی بازرگان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت بین المللی، دروازه اصلی اقتصاد آسیا و اروپا است كه از این لحاظ از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پایانه مرزی بازرگان در بخش واردات كالا توسط ناوگان حمل و نقل رتبه اول و در بخش ترانزیت كامیون حامل كالا رتبه دوم و نیز رتبه نخست را در تردد مسافرین در بین پایانه های مرزی كشور به خود اختصاص داده است.

7128/581/ت/ 1645
۰ نفر