۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴
کد خبر: 80310419
T T
۰ نفر
مديركل تعاون مازندران: رفع معضل بيكاري ازجمله دغده هاي اصولي دولتمردان است

ساري - مديركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي مازندران ،رفع معضل بيكاري ازجمله دغدغه هاي اصولي دولتمردان دانست و گفت: تشكيل تعاوني ها بعنوان يك راهكار اساسي در تحقق اين مهم مورد توجه قرارگرفته است.

'علی بابایی كارنامی' روز چهارشنبه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر مازندران در ساری افزود: واگذاری امور به بخش خصوصی از جمله دغدغه های جدی مسوولان است و در راستای تحقق این مهم تشكیل تعاونی ها همواره مورد توجه قرارگرفته است.

وی اظهارداشت: بانك توسعه تعاون با هدف حمایت و توسعه تعاونی های فعال دركشور راه اندازی شده و با اتحاذ راهكار درست و اصولی باید از این ظرفیت به شكل مطلوب استفاده كرد.

وی گفت: ارایه تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی های فعال باید مورد توجه بیشتر مسولان قرارگیرد.

مدیركل تعاون افزود: اطلاع رسانی صحیح و اصولی از سوی رسانه های جمعی درمعرفی بخش تعاون درجامعه لازم و ضروری است.

بابایی گفت: در سه ماهه نخست سالجاری 30 میلیون دلار كالا ازسوی تعاونی های مازندران به خارج از كشور صادر شد.

وی رویكرد اصلی دلتمردان را تقویت و توسعه بخش تعاون ذكركرد و گفت: ز زمان فعالیت دولت های نهم و دهم توجه ویژه ای به تعاون شده است.

وی گفت: در سالی كه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام 'تولید ملی ، حمایت ازكار و سرمایه ایرانی ' نامگذاری شده، تعاونی ها در توسعه بیش از پیش اقتصاد كشور نقش مهم و اثرگذاری دارند.

مدیركل تعاون ، كار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: هم كانون 12 هزار تعاونی با اشتغالزایی 200 هزار نفر در این استان به ثبت رسیده كه از این تعداد چهار هزار و 950 تعاونی فعال و بقیه راكد و یا در حال احداث هستند.

بابایی ، از تشكیل ستاد ساماندهی تعاونی های غیر فعال استان در این اداره كل خبر داد و اظهار داشت: ارزیابی میدانی و انجام كارهای تحقیقاتی در مورد علت غیر فعال بودن تعاونی های استان از جمله اهداف تشكیل این ستاد است.

بابایی كارنامی از بهره برداری 24 طرح تعاونی در هفته دولت امسال در شهرستان های مازندران خبر داد و گفت : برای اجرای این طرح ها 50 میلیارد ریال اعتبار و سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه و برای 200 نفر شغل ایجاد شد.

در این آیین از 12 تعاونی برتر مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

سیزدهم تا نوزدهم شهریورماه ، بعنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.ك/3

2501/402

سرخط اخبار استان‌ها