۱۵ شهریور ۱۳۹۱، ۸:۴۵
کد خبر: 80309307
T T
۰ نفر
تعاوني هاي مازندران بيش از يكهزار ميليارد ريال تسهيلات دريافت كردند

نوشهر- مديركل تعاون ،كار و رفاه اجتماعي مازندران گفت : فعالان بخش تعاون استان از يك سال پيش تاكنون حدود يكهزار و يكصد ميليارد ريال تسهيلات براي تقويت منابع مالي دريافت كردند.

'علی بابایی كارنامی ' روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگاران در نوشهر افزود : حدود 193 میلیارد ریال از این مقدار تسهیلات در بخش توسعه كشاورزی ، 32 میلیارد ریال برای كمك های فنی و اعتباری و حدود 870 میلیارد ریال هم برای سایر بخش ها به فعالان عرصه تعاون استان پرداخت شد.

وی با اشاره به این كه این میزان تسهیلات از طریق بانك توسعه تعاون به فعالان این عرصه دراستان پرداخت شد ، ادامه داد : با این میزان سرمایه گذاری دستكم برای یكهزار و 437 نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

بابایی كارنامی تشكیل تعاونی ها فراگیر و توسعه ای تا پایان سال جاری را از ماموریت های اصلی اداره كل تعاون مازندران معرفی كرد و گفت : امروز باید برای عملیاتی كردن اصل 44 قانون اساسی این مهم محقق شود.

وی پیگیری و اجرای سیاست های كلی اصل 44 قانون اساسی ، توسعه مشاركت مردمی ، ترویج فرهنگ تعاون ، گسترش تعاونی ها ، حمایت مالی وارتقای بهره وری تعاونی ، بازنگری قوانین ، ساماندهی ، توسعه آمار و اطلاعات را از رویكرد دولت دهم نسبت به تعاونی های كشور دانست.

مدیركل تعاون مازندران گفت : هم اكنون از مجموع حدود 12 هزار شركت تعاونی در سطح استان حدود چهارهزار و 961 تعاونی فعال ، یكهزار و 756 تعاونی در دست اجرا ، سه هزار و 256 تعاونی غیرفعال و بقیه نیز راكد هستند.

بابایی كارنامی افزود : این تعداد تعاونی ها با سرمایه گذاری حدود یكهزار و 700 میلیارد ریالی و اشتغال دستكم 200 هزار نفر در استان فعالیت دارند.

وی كمبود نقدینگی ، نداشتن تخصص ، نبود حمایت و برخوردار نبودن از خدمات بیمه تامین اجتماعی را از مشكلات عمده برخی از فعالان بخش تعاون در استان برشمرد.

بابایی كارنامی در خصوص تعاونی های غیرفعال استان هم گفت : هم اكنون ستادی با حضور كارشناسان نهادهای مرتبط در استان تشكیل شده تا برای رفع مشكلات و مشخص شدن دلایل غیرفعال شدن این تعاونی ها تصمیاتی گرفته شود.

وی با تاكید بر آن كه تا پایان قانون برنامه پنجم توسعه باید حدود 25 درصد سهم اقتصاد كشور در اختیار تعاونی ها قرار گیرد ، برای تحقق این مهم از مسوولان نهادهای مرتبط خواستارهمكاری بیش از پیش شد.

طبق آمارازمنابع رسمی دراستان مازندران دستكم سه میلیون نفرعضو شركت تعاونی ها هستند.ك/2

624/1654

سرخط اخبار استان‌ها