۱۳ شهریور ۱۳۹۱، ۰:۰۸
کد خبر: 80305626
T T
۰ نفر
رسانه هاي گروهي نقش مهمي در توسعه استان دارند

يزد - نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي گفت: رسانه هاي گروهي نقش مهم و تاثيرگذاري در توسعه همه جانبه و متوازن استان يزد دارند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'محمد صالح جوكار ' روز یكشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه استان به نقش موثر خبرنگاران در تنویر افكار عمومی ، افكارسنجی و بیان مطالبات مردم و ارتباط با مسئولان اشاره كرد .

نماینده مردم یزد و صدوق ، رسانه های گروهی را در دنیای كنونی كه به عصر ارتباطات و اطلاعات معروف شده ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و دارای جایگاهی موثر در تحولات و توسعه استان عنوان كرد .

جوكار گفت: خبرنگاران رسانه های گروهی در بخش های مختلف در عمل حلقه واسطه بین مسئولان اجرایی و افكار عمومی هستند كه می توانند با ارائه اخبار ، نیازها و مشكلات ، مسئولان اجرایی را در تحقق اهداف و برنامه های خود یاری دهند .

عضو كمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اصحاب رسانه باید مسئولان و متولیان اجرایی را برای تحقق اهداف نظام ، انقلاب اسلامی ، دولت و در راستای برنامه پنجم توسعه و سیاست های اصولی در سطح استان یاری دهند .

جوكار با قدردانی از خبرنگاران استان در همراهی با مسئولان و انعكاس به موقع و دلسوزانه اخبار و مسائل قدردانی و بر آمادگی خود برای ارتباط همیشگی در توسعه و آبادانی همه مناطق استان و حوزه انتخابیه یزد و صدوق تاكید كرد .

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست به آخرین وضعیت استان یزد در بخش های فرهنگی ، اجتماعی و صنعتی و همچنین ظرفیت ها ، نیازها و راه های توسعه آن پرداخت .

وی ادامه داد: یزد با وجود پیشرفت هایی كه طی سال های اخیر در زمینه های مختلف داشته ، در برخی از عرصه ها همچنان شاهد كمبود و مشكلاتی هستیم .

نماینده یزد و صدوق با اشاره به اینكه مردم باید در جریان مسائل باشند ،تصریح كرد: مشكلات استان در همه عرصه ها زیاد است و این رسانه های گروهی هستند كه باید مسائل را صادقانه بیان نمایند.

جوكار گفت: فراهم كردن زیرساخت ها برای توسعه متوازن یك ضرورت است و باید برای موفقیت و رسیدن یزد به جایگاه حقیقی خود ،این زیرساخت ها فراهم شود و با فراهم كردن زیر ساخت ها و نیازهای اولیه است كه ما شاهد توسعه استان در بخش های مختلف صنعتی و فرهنگی خواهیم بود.

عضو مجمع نمایندگان استان یزد ، یكی از مهمترین نیازهای یزد را موضوع آب به عنوان یك زیرساخت اصلی در توسعه برشمرد كه اصحاب رسانه باید در این خصوص همواره با ارائه گزارشات مستند و دقیق نسبت به ایجاد حساسیت لازم برای رفع آن اقدام كنند و به نوعی تشنگی یزد را در میان مسئولان و مردم ملموس كنند .

جوكار همچنین از میراث گرانقدر بیش از سه هزار ساله یزد ، نخستین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان و وجود مردمی مومن و پرتلاش به عنوان یك ارزش بزرگ یاد كرد كه باید همواره با تكیه بر آن به دنبال رسیدن به موفقیت های متعالی بود و سعی در ثبت جهانی آن داشت تا بتوان از این پتانسل عظیم استفاده كرد .

نماینده مردم یزد و صدوق به وجود برخی شركت های آلاینده و بیش از 70 درصد ساخت و ساز های غیر اصولی در سطح استان اشاره و آن را یك معضل مهم ذكر كرد كه باید برای حل آن اقدامات جدی و اصولی صورت گیرد .

جوكار همچنین با اشاره به اهمیت كارهای فرهنگی ، به نقش و كاركرد كانون خانواده در مقوله فرهنگی و اجتماعی پرداخت و از اهداف مهم دشمن را در برهه كنونی ، تلاش برای تزلزل و بی ثاتیر كردن این بنیان بزرگ كه همواره مورد تأكید اسلام بوده عنوان نمود .

وی تصریح كرد: تمسك به دین ، آموزه های دینی و عمل به سیره ائمه اطهار (ع) می تواند ما را در رسیدن به اهداف متعالی نظام و انقلاب اسلامی یاری دهد و توطئه های فرهنگی دشمن را خنثی كند .

عضو كمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش مردم و تعامل بین نمایندگان مجلس با آنها اشاره و آن را عامل موفقیت دانست و ادامه داد : مسئولان اجرایی باید با هم افزایی در عین داشتن نظرات و دیدگاههای مختلف ، برای توسعه استان ، كار و تلاش كنند كه بدون شك تقابل نمی تواند ما را به اهداف مقدسان برساند .

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در ادامه تقابل نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی را ضروری ندانست و گفت: این تقابل نه تنها هیچ سودی به همراه ندارد بلكه موجب هدر رفت فرصت ها و كاهش ظرفیت ها می شود .

وی گفت: خبرنگاران و عموم دلسوزان جامعه باید در همه مناطق با ارائه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات سازنده و راهگشای خود ، مجمع نمایندگان استان را در طول دوره نمایندگی باری دهند .

جوكار در بخش دیگری از این نشست به موضوع تقسیمات تقسیمات جغرافیایی استان اشاره كرد و خواستار توزیع عادلانه امكانات و مسئله حوزه های انتخابیه شد و ادامه داد: برخی شهرستان‌های استان با گستره بسیار طولانی و جمعیت زیاد تنها یك نماینده در مجلس دارند و برخی دیگر هم با وسعت و جمعیت كمتر یك نماینده دارند .

عضوكمیسیون امنیت ملی مجلس در عین حال تأكید كرد: برای حل این مشكل و مطالبه مهم باید قطعا در قانون یك نظارت و بازنگری صورت گیرد كه امیدواریم این خواسته به حق محقق و اجرایی شود .

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه یزد یك استان معدنی در كشور به شمار می رود بر تشكیل فراكسیون معدن در مجلس تاكید كرد و گفت: در این خصوص از سوی نمایندگان استان یزد طرح و برنامه و اساسنامه موضوع تدوین شده كه امیدواریم با فعالیت فراكسیون معدن در مجلس شاهد تحولی بزرگ در این رابطه باشیم و نتایج آن عاید كشور و یزد شود.

عضو كمیسیون سیاست خارجی مجلس همچنین به برگزاری باشكوه اجلاس غیر متعهدها در ایران با حضور سران اكثریت كشورهای عضو طی چند روز گذشته اشاره و آن را موجب شكست توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی عنوان كرد .

جوكار گفت: با برگزاری باشكوه این اجلاس در ایران ، نه تنها آمریكا و رژیم صهیونیستی به اهداف شوم خود نرسیدند و ایران اسلامی منزوی نشد ، بلكه این دنیای استكباری بود كه در اهدافش شكست خورد و منزوی شد .

وی در پایان این جلسه هم اندیشی از همه رسانه های گروهی یزد خواست تا با ارتباط صمیمی و تنگاتنگ با نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی ، برای موفقیت استان و كامیابی مردم در تعامل سازنده باشد .

نماینده یزد و صدوق در پایان به سئوالات متعدد خبرنگاران استان در بخش های فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی پاسخ داد.ك2

7536/1968