۱۱ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۵۱
کد خبر: 80303044
T T
۰ نفر
همكاري هاي فرهنگي و توليدات هنري بين ايران و تونس تقويت مي شود

تهران - همزمان با برپايي بيست و هفتمين جشنواره بين المللي 'قليبيه'، نماينده ويژه سازمان سينمايي ايران با وزير فرهنگ تونس ديدار و درباره همكاري هاي فرهنگي و توليدات مشترك هنري ميان دو كشور گفتگو كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بنابراعلام روز شنبه مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، شفیع آقامحمدیان كه به مناسبت حضور در جمع اعضای هیات داوری جشنواره بین المللی 'قلیبیه' در كشور تونس بسر می برد، در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریك سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری كشورمان را به وزیر فرهنگ تونس ارائه كرد.

رییس سازمان سینمائی كشور دراین نامه آمادگی ایران را در زمینه تعاملات مربوط به تولید آثار سینمایی، مستند، پویانمایی و سایر امور فنی و هنری مرتبط با سینما بویژه در زمینه آموزش اعلام كرد.

شفیع آقامحمدیان مدیرعامل مركز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز با تأكید درمورد برگزاری كلاس های آموزشی، آمادگی این مركز را برای تولید مشترك فیلم های سینمایی، مستند، پویانمایی و برگزاری هفته فیلم با كشور تونس اعلام كرد.

وزیر فرهنگ تونس ضمن تقدیر و استقبال از همكاری های سینمایی با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در ماه نوامبر بزرگترین رخداد سینمای را در 'جشنواره كارتاژ' خواهیم داشت و امسال برای اولین بار و همزمان با این جشنواره، مركز ملی سینما را افتتاح می كنیم و در نظر داریم از تجربه ایران در دوره های آموزشی و نیز چگونگی مدیریت این مركز استفاده كنیم.

وی ادامه داد: بنابراین بنده شخصا دعوت می كنم كه علاوه بر حضور فیلم های ایرانی و كارگردانان و هنرپیشگان در این جشنواره، اساتید و كارشناسان آموزشی نیز به تونس بیانید تا این مركز جدید التأسیس بتواند بسرعت به اهداف خود برسد.

'مهدی مبروك' خاطرشنان كرد: در جشنواره بین المللی كارتاژ تصمیم گرفته ایم تا بیشتر به سینمای آسیا با تمركز بر ایران، هند و چین بیردازیم و لذا حضور قوی و گسترده سینماگران ایرانی می تواند كمك بزرگی به این تجربه كند.

صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، علاوه بر تأكید مجدد بر آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری هفته فرهنگی تونس در تهران و استقبال از گروه های فرهنگی هنری تونسی كه برای اولین بار برگزار خواهد شد، از همكاری های بسیار خوب وزارت فرهنگ تونس تقدیر و اظهار امیدواری كرد با سفر وزیر فرهنگ تونس و امضای چندین تفاهم نامه فرهنگی و سینمائی و راه اندازی نمایندگی فرهنگی تونس در تهران، روابط دوجانبه بیش از پیش گسترش یابد.

در این جلسه همچنین وزیر فرهنگ تونس بر ضرورت حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه بین المللی كتاب تونس تأكید كرد.

فراهنگ**9266**1588

سرخط اخبار فرهنگ