۴ شهریور ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷
کد خبر: 80290910
T T
۰ نفر
سيما ليموچي:ورزشكاران محجبه ايراني الگويي براي كشورهاي اسلامي هستند

لندن - عضوهيات اجرايي كميته ملي پارالمپيك ايران و عضو كميته زنان كميته بين المللي پارالمپيك (آي پي سي) گفت: ورزشكاران زن ايراني كه با حجاب كامل اسلامي در مسابقات بين المللي شركت مي كنند به الگويي براي همه كشورهاي اسلامي تبديل شده اند.

'سیما لیموچی' در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت:جمهوری اسلامی ایران از حدود دو دهه پیش كه زنان ورزشكار كشورمان در میادین مختلف بین المللی حضور یافتند، به یك سمبل و الگو برای كشورهای اسلامی تبدیل شد و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز كرد.

وی افزود: اكنون زنان مسلمان از كشورهای مختلف با خودباوری و اعتماد به نفس بالا ضمن حفظ حجاب و اصول و ارزش های مذهبی در مسابقات مهمی نظیر بازیهای المپیك و پارالمپیك حضور می یابند تا به همه جهانیان نشان دهند كه زنان مسلمان می توانند در عرصه های مختلف حضور فعال و موثری داشته باشند.

وی تاكید كرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران از نظر حضور خانم های محجبه در میادین مهم ورزشی یك جنبش و انقلاب را در ورزش جهان ایجاد كرده است.

خانم لیموچی در مورد وضعیت ورزشكاران زن كشورمان كه در بازیهای پارالمپیك لندن شركت می كنند، گفت: هشت نفر از خانم های ورزشكار در كاروان پارالمپیكی ایران حضور دارند كه در سه رشته تیراندازی، تیر و كمان و دو و میدانی با حریفان خود رقابت خواهند كرد.

عضو هیات اجرایی كمیته ملی پارالمپیك افزود: آمادگی خانم های ایرانی بسیار عالی است و همه آنان به استانداردها و ركوردهایی كه كادر فنی و مربیان تعیین كرده بودند، رسیده اند.

وی اظهارداشت: اگر موارد غیرمترقبه ای پیش نیاید، انشاءالله ورزشكاران خانم در رقابت های پارالمپیك لندن نتایج بسیار خوبی را كسب خواهند كرد.

وی با ابراز رضایت از تداركات و اردوهای آمادگی زنان پارالمپیكی، گفت: كمیته ملی پارالمپیك جمهوری اسلامی ایران برای حضور موفق ورزشكاران در بازیهای امسال، بسیار قوی كار كرده است و از ماهها قبل هماهنگی های بسیار خوبی بین بخش های مختلف به عمل آمد تا ورزشكاران بدون هیچ گونه مشكل و كمبودی در این مسابقات شركت كنند.

وی افزود: تداركات و اردوهای آمادگی چه در داخل كشور و چه در خارج به موقع و بطور منظم برگزار شد و ورزشكاران از نظر روحی و جسمی كاملا در شرایط مسابقه قرار دارند.

اعضای كاروان پارالمپیكی جمهوری اسلامی ایران برای شركت در چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیك، روز پنجشنبه وارد لندن شدند.

این هفتمین حضور ایران در بازی های پارالمپیك است و كشورمان در بازی های پارالمپیك 2012 لندن در رشته های پینگ پنگ، تنیس با ویلچر، شنا، دوچرخه سواری، تیراندازی، تیراندازی با كمان، والیبال نشسته، وزنه برداری، دوومیدانی (جانبازان و معلولان و نابینایان)، فوتبال هفت نفره و رشته های گلبال، فوتبال پنج نفره و جودو (نابینایان و كم بینایان) نماینده خواهد داشت.

چهاردهمین دوره بازی های پارالمپیك لندن با حضور بیش از چهار هزار ورزشكار از 140 كشور جهان، روز 29 ماه آگوست (8 شهریور ماه) به طور رسمی در لندن افتتاح می شود و تا روز 9 ماه سپتامبر (19 شهریور ماه) ادامه خواهد داشت.

اروپام**345