۲ شهریور ۱۳۹۱، ۲۱:۳۰
کد خبر: 80288896
T T
۰ نفر
خسروي وفا: ورزشكاران پارالمپيكي، موفقيت المپيك را تكميل خواهند كرد

لندن - رييس كميته ملي پارالمپيك جمهوري اسلامي ايران گفت: ورزشكاران جانباز و معلول ايران با درخشش در بازيهاي پارالمپيك 2012 موفقيت ورزشكاران كشورمان را در المپيك لندن تكميل خواهند كرد.

'محمود خسروی وفا' روز پنجشنبه هنگام ورود به لندن در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، افزود: مردم ایران همیشه از ورزشكاران جانباز و معلول خود انتظار بالایی داشته اند كه با توجه به نتایج این ورزشكاران در دوره های گذشته بازیهای پارالمپیك، این انتظار، به حق و به جا است و ما امیدواریم كه بتوانیم انتظارات مردم را برآورده كنیم و باعث شادی آنان شویم.

وی اظهارداشت: پیش بینی ما این است كه قطعا ورزشكاران پارالمپیك ایران در بازیهای لندن مدال های بیشتری را در مقایسه با بازیهای پكن به دست خواهند آورد.

كاروان پارالمپیك جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پارالمپیك پكن در سال 2008 میلادی با كسب 5 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز در میان 140 كشور در رتبه 22 قرار گرفت.

خسروی وفا افزود: در بازیهای لندن كاروان ورزشی كشورمان قطعا می تواند مدال های بیشتری را كسب كند و پیش بینی ما این است كه در نهایت در رتبه 15 تا 20 قرار بگیریم.

وی اظهارداشت: ورزشكاران پارالمپیكی ایران در بازیهای لندن در 13 رشته شامل چهار رشته تیمی رقابت خواهند كرد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره از بازیها 79 ورزشكار دارد كه هشت نفر از آنان را خانم ها تشكیل می دهند كه در سه رشته ورزشی مسابقه خواهند داد.

رییس كمیته ملی پارالمپیك كشورمان افزود: ورزشكاران ما حدود دو سال است كه بطور جدی تمرین می كنند و انشاءالله با آمادگی كامل و جوانمردانه به دیدار رقیبان خواهند رفت. با توجه به سطح بالای آمادگی ورزشكاران و برگزاری اردوهای خوب و تداركاتی ، نتایج پارالمپیك لندن برای ورزشكاران ما بهتر از دوره های قبلی خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر موفقیت ورزشكاران ایرانی در بازیهای المپیك 2012 بر روحیه ورزشكاران پارالمپیكی گفت: قطعا این موفقیت تاثیر بسیار مثبتی بر ورزشكاران جانباز و معلول داشته و این عزیزان با روحیه و انگیزه مضاعفی پا به این مسابقات می گذارند.

'شركت در المپیك و پارالمپیك یك افتخار ملی برای هر ورزشكاری است و موفقیت هر یك از ورزشكاران و تیم ها در رقابت های مهم بین المللی تاثیر مثبتی بر روحیه سایر ورزشكاران دارد.'

خسروی وفا در مورد امكانات فراهم شده برای ورزشكاران ایرانی در لندن و همكاری مسئولان برگزاری بازیها، اظهارداشت: امكانات خوب و استاندارد در لندن فراهم است، اما خوب برگزار كردن مسابقات و ایجاد هماهنگی های لازم برخی اوقات از خود امكانات مهمتر است.

وی افزود: من پیش از این، دو بار برای بازدید از امكانات موجود و انجام هماهنگی های لازم به لندن سفر كرده بودم كه آخرین آن در جریان برگزاری بازیها المپیك بود. من در جریان آن مسابقات شاهد برخی كاستی ها و ناهماهنگی بودم كه امیدوارم تا شروع برگزاری رقابت های پارالمپیك این كاستی ها مرتفع شود.

وی در ادامه گفت: بازیهای پارالمپیك به هر حال به دلیل شرایط ویژه ای كه معلولان دارند، نیاز به رسیدگی بیشتری از نظر امكانات و شرایط زیست محیطی دارد.

رییس كمیته ملی پارالمپیك ایران اظهارداشت: برخی كاستی ها در زمینه امكانات حمل و نقل و تغذیه و وجود ناهماهنگی میان نیروهای داوطلب از جمله اشكالاتی بود كه من در روزهای نخست بازیهای المپیك شاهد آن بودم كه امیدوارم برطرف شده باشد.

وی توضیح داد: نیروهای داوطلبی كه در برگزاری بازیهای المپیك و پارالمپیك زحمت می كشند باید كاملا آموزش دیده باشند و به امور محوله مسلط باشند. من در شش دوره از بازیهای المپیك و پارالمپیك حضور داشته ام و به راحتی متوجه كاستی ها و ناهماهنگی ها می شوم.

وی گفت: شاید انتظار ما از شهر لندن بسیار بیشتر باشد. همچنین بطور طبیعی باید هر دوره از بازیهای المپیك و پارالمپیك در مقایسه با دوره های قبلی بهتر باشد چرا كه برگزار كنندگان می توانند از تجارب قبلی استفاده كنند و راحت تر برای رفع مشكلات و بهبود شرایط اقدام نمایند.

اعضای كاروان پارالمپیكی جمهوری اسلامی ایران برای شركت در چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیك بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت محلی وارد لندن شدند و در فرودگاه هیثرو از سوی نمایندگان كمیته برگزاری بازیها، مسئولان نهادهای ایرانی و جمعی از هموطنان مقیم انگلیس مورد استقبال قرار گرفتند.

این هفتمین حضور ایران در بازیهای پارالمپیك می باشد و كشورمان در این دوره از بازیها در رشته های تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، شنا، دوچرخه سواری، تیراندازی، تیر و كمان، والیبال نشسته، وزنه برداری، دو ومیدانی (جانبازان و معلولین و نابینایان)، فوتبال هفت نفره و رشته های گلبال، فوتبال پنج نفره و جودو (نابینایان و كم بینایان) نماینده خواهد داشت.

چهاردهمین دوره بازیهای پارالمپیك لندن با حضور بیش از چهار هزار ورزشكار از 140 كشور جهان روز هشتم شهریورماه (29 ماه اوت) بطور رسمی در شهر لندن افتتاح می شود. این مسابقات تا روز 19 شهریور (9 سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

1592

اروپام**345