۲۸ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷
کد خبر: 80282461
T T
۰ نفر
دبيرستان شريعتي زنجان به موزه بزرگ و جامع تغيير كاربري مي دهد

زنجان- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان زنجان گفت: دبيرستان شريعتي زنجان در قالب طرح هاي مهر ماندگار به موزه بزرگ و جامع استان زنجان تغيير كاربري خواهد داد.

یحیی نقی زاده محجوب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعتبار مورد نیاز برای تغییر كاربری دبیرستان شریعتی را 40میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این دبیرستان با مساحتی بالغ بر 26هزار مترمربع در مركز شهر زنجان واقع شده است.

وی زیربنای تاریخی دبیرستان شریعتی شهر زنجان را بیش از یك هزار و 700مترمربع دانست و یادآورشد: این دبیرستان در سال 79 به ثبت ملی رسیده است.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بااشاره به اینكه مطالعات فاز نخست تبدیل دبیرستان شریعتی زنجان به موزه روبه اتمام و مطالعات فاز دوم در شرف آغاز است ابراز كرد: مقرر شده است تابا پرداخت 20میلیارد ریال اعتبار به اداره كل آموزش و پرورش مدرسه ای جایگزین این دبیرستان احداث شود.

نقی زاده محجوب خاطرنشان كرد: گرچه موزه شریعتی دوازدهمین موزه استان محسوب می شود اما نخستین موزه بزرگ استان زنجان خواهد بود.

وی بیان دادشت: با توجه به اینكه سایر موزه های استان زنجان در محل های مختلف و در فضای محدودی واقع شده اند و نمی توانند معرف همه ابعاد استان باشند و در این بین وجود یك موزه جامع و بزرگ ضروری می باشد.

مدیركل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: موزه بزرگ شریعتی با ارائه همه ابعاد تاریخی، مردم شناسی، صنایع دستی و دستاوردهای علمی و فرهنگی مركزی مهم و قابل استناد برای جذب گردشگر خواهد بود.

596/7324

سرخط اخبار استان‌ها