۱۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80260619
T T
۰ نفر
200هزار دانش آموز مازندراني تحت پوشش برنامه هاي اوقات فراغت هستند

ساري - معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش مازندران گفت: حدود 200 هزار دانش آموزان اين استان در 930 پايگاه تابستانه تحت پوشش برنامه هاي اوقات فراغت هستند.

' حسین كمالی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاه ها شامل مدارس قرآن، اردوگاهها، سالن های ورزشی، پژوهش سرا تشكل های دانش آموزی و سازمان دانش آموزی هستند.

وی با بیان اینكه اوقات فراغت تابستان بخشی مهم از دوران زندگی نوجوان و جوان است گفت: باید با برنامه ریزی درست به فعالیت های دانش آموزان در این ایام جهت داده و با تدارك برنامه های پرورشی و فرهنگی هوشمندانه و مطابق با نیاز های روز جامعه از این فرصت در جهت اجرای اهداف تربیتی آموزش و پرورش و توانمند سازی دانش آموزان استفاده كرد.

این مقام آموزشی با بیان اینكه اردوگاه ها بیشترین سهم را در پركردن اوقات فراغت دانش آموزان داشته اند گفت: در مجموع 63 هزار و 812 دانش آموز اوقات فراغت خود را دراردوگاه ها سپری كرده اند كه این تعداد شامل 34 هزار و 926 نفر دختر و مابقی پسر هستند.

كمالی به نقش سازمان دانش آموزی در غنی سازی اوقات فراغت اشاره و خاطر نشان كرد: 25 هزار دانش آموز از این طریق در برنامه های اوقات فراغت مشاركت فعال دارند.

وی گفت: پایگاه های تابستانه مدارس استان هم میزبان 12هزار و 535 دانش آموزان دختر و 11هزار و 700پسر بوده اند.

معاون آموزش و پرورش مازندران با بیان اینكه 19هزار و 841 دانش آموزان شامل ده هزار و 898دختر وهشت هزار و 943 پسر در كلاس های اوقات فراغت مدارس قرآن شركت كرده اند، اظهار امیدواری كرد: در سال های آتی با افزایش كمی مدارس قرآن بتوانیم پذیرای دانش آموزان بیشتری در این بخش باشیم.

كمالی همچنین از شركت 14هزار و 373 دانش آموز در كلاس های كانون های سراسر استان خبر داد و گفت: در این مدت 9هزار و 450دانش آموز نیزجذب سالن های ورزشی آموزش و پرورش شده اند كه از این تعداد پنج هزار و 960دانش آموز پسر و مابقی دختر بوده اند.

وی با بیان اینكه 10 هزار دانش آموز در قالب طرح هجرت 3 امسال شركت كرده اند، گفت: سهم دانش آموزان دختر از این بخش چهارهزار و 730نفر بوده است و در همین مدت هشت هزار دانش آموز در تشكل های دانش آموزی و نزدیك به چهار هزار نفر هم در بخش پژوهش سرا فعالیت كرده اند.

به گزارش آموزش و پرورش مازندران برنامه های اوقات فراغت این اداره كل تا نیمه شهریور ماه سال جاری ادامه دارد.ك/3

1888/503

سرخط اخبار استان‌ها