۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 80222412
T T
۰ نفر

پوتين: تحريم هاي يكجانبه غيرسازنده است

۲۰ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۵۰
کد خبر: 80222412
پوتين: تحريم هاي يكجانبه غيرسازنده است

مسكو - در حالي كه غرب به سركردگي آمريكا شيوه تحريم يكجانبه را به عنوان ابزاري براي نيل به اهداف سوء خود به كار مي گيرد، "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري روسيه با اين شيوه مخالفت و اعلام كرد: تحريم هاي يكجانبه غيرسازنده است.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز سه شنبه ریانووستی، پوتین گفت: نباید اجازه داده شود علاوه بر تصمیمات شورای امنیت، تحریم های یکجانبه توسط عده ای از کشورها علیه کشورهای دیگر اعمال شود.

رییس جمهوری روسیه با بیان این که به دفاع از منشور سازمان ملل به عنوان تنها رکن نظام جهانی ادامه می دهیم، گفت: روی این اصل اصرار خواهیم کرد که حق تصمیم گیری در رابطه با هر گونه موقعیت پیش آمده در مناسبات بین المللی تنها در حیطه صلاحیت شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

رییس جمهوری روسیه، تلاش برای تکمیل تصمیمات شورای امنیت از طریق اعمال تحریم های یکجانبه از سوی برخی کشورها را اقدامی غیر سازنده خواند.

روسیه بارها با تحریم یکجانبه غرب علیه کشورهای مستقل مانند ایران مخالفت کرده و خواهان پایان دادن به اینگونه اقدامات در مناسبات بین کشورها شده است.

"یوری اوشاکوف" دستیار رییس ‌جمهوری روسیه نیز به تازگی با اعلام مخالفت کشورش با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: این اقدام بطور کلی برای مسکو غیرقابل قبول است و به روابط مسکو-واشنگتن آسیب می‌رساند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه هم بتازگی با بکارگیری شیوه تحریم یکجانبه از طرف کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در مناسبات بین المللی مخالفت کرد.

برون مرزي **‌1064 **‌