۱۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۸
کد خبر: 80216289
T T
۰ نفر
استكبار ستيزي و حاكميت ارزشها خصوصيات جامعه منتظر امام زمان (عج) است

مشهد- امام جمعه مشهد گفت:‌ استكبار ستيزي ، حاكميت ارزشها و مقابله با مظاهر بي حجابي و فساد را از خصوصيات مهم جامعه منتظر امام زمان (عج) دانست.

به گزارش ایرنا ، آیت الله 'سید احمد علم الهدی' امروز در نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) ، افزود:‌ انتظار فرج، انسان و جامعه منتظر واقعی را لازم دارد.

وی اظهارداشت: اصل نخست در جامعه منتظر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) حاكمیت ارزشهای اسلامی و مقابله با مظاهر بد حجابی و فساد است.

وی ادامه داد:‌جامعه ای كه در آن بی حجابی و لاابالی گری و دهن كجی به ارزشها و مقدسات دین مبین اسلام رواج داشته باشد، جامعه منتظر واقعی نیست.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: هر زن بی حجاب و آلوده كه پرده حجاب را دریده و با مظاهر بی حجابی در جامعه ظاهر می شود در حقیقت به فرج حضرت بقیه الله الاعظم (عج) دهن كجی می كند.

آیت الله علم الهدی گفت: مردم مشهد كه 77 سال پیش در صحن جامع مسجد گوهرشاد علیه بی حجابی و كشف حجاب رضاخان قیام كردند در حقیقت منتظر فرج و قیام امام زمان (عج) بوده و برای حاكمیت ارزشهای اسلامی خون خود را نثار كردند.

وی از آحاد مختلف مردم و از جمله خواهران خواست كه با حضور گسترده در راهپیمایی 21 تیرماه روز عفاف و حجاب بار دیگر از حجاب و ارزشهای اسلامی دفاع كنند.

او بیان كرد: باید تلاش كنیم جامعه اسلامی ما به جامعه منتظر واقعی امام زمان (عج) تبدیل شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینكه دومین اصل مهم خصوصیات جامعه منتظر استكبار ستیزی است ،گفت: امام زمان (عج) بعد از ظهور خود با استكبار به مبارزه می پردازند چون استكبار عامل غیبت و مانع ظهور آن حضرت است.

آیت الله علم الهدی گفت:‌ استكبار ستیزی در جامعه منتظر باید بصورت یك فرهنگ اساسی حاكم شود ،‌ همانطور كه محور انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) در گذشته و حال ،استكبار ستیزی است.

خطیب نماز جمعه مشهد افزود: با گذشت بیش از 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در استكبار ستیزی موفق بودیم و توانستیم این مساله را به عنوان یك جریان جهانی در آوریم تا جایی كه مستكبران در اكثر ترفندهای خود علیه نظام شكست خوردند.

او گفت: آخرین شكست استكبار از نظام اسلامی ایران انهدام شبكه گسترده تروریستی استكباری و صهیونیستی در كشور و دستگیری همه عوامل آن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بود.

آیت الله علم الهدی گفت: امروز استكبار از 33 سال گذشته به مراتب ذلیل تر و ضعیف تر و نظام و كشور اسلامی ما قوی تر شده است.

او اظهار داشت: در ابتدا كه استكبار ستیزی انقلاب برابر سیاستهای خصمانه مستكبران شكل گرفت قائمه این مقابله، دلاورمردان سپاه در كنار سایر نیروهای مسلح بودند.

امام جمعه مشهد بیان كرد: ولی امروز كار این مقابله با سیاستهای خصمانه استكبار به جایی رسیده كه عنوان می شود دلاورمردان اندیشمند و فناور سپاه در صحنه دفاع از آرمانهای نظام حضور گسترده دارند.

او خاطر نشان كرد: سپاه در رزمایش عظیم پیغمبر اكرم (ص) بار دیگر صلابت خود را در دفاع از سرحدات كشور و آرمانهای نظام نشان داده و ثابت كرد كه در صورت لزوم قادر است نگذارد حتی یك قطره نفت از تنگه هرمز انتقال یابد.ك/2

7490/659 / 1449
۰ نفر