۱۳ تیر ۱۳۹۱، ۹:۳۷
کد خبر: 80211749
T T
۰ نفر
روزانه 120تن زباله در  كارخانه كمپوست بجنورد فراوري مي شود

بجنورد- معاون خدمات شهري شهرداري بجنورد گفت: روزانه 120 تن زباله در كارخانه كمپوست شهر بجنورد مركز استان خراسان شمالي فراوري مي شود.

'محمد مهدی خاكشور' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارداشت: در فاز اول فعالیت كارخانه كمپوست در مركز استان، زباله شهر بجنورد برای فراوری به این واحد منتقل می شود.

وی اضافه كرد: این در حالیست كه شهرداری های آَشخانه، اسفراین و شیروان نیز در طرح انتتقال زباله شهری به كمپوست بجنورد قرار دارند.

معاون شهردار بجنورد ظرفیت كارخانه كمپوست بجنورد را فراوری روزانه 250 تن زباله اعلام كرد.

خاكشور مهمترین مزیت ایجاد این واحد را علاوه بر فرآوری زباله های شهری، رفع مشكل تامین مكان برای دفن زباله و مسایل بهداشتی مرتبط با آن اعلام كرد.

وی اظهارداشت:در حال حاضر با اجرای طرح تفكیك زباله شهر بجنورد، زباله شهری به كمپوست منتقل و عملیات تبدیل زباله به كودآلی در دست اجرا قرار دارد.

وی خواهان همكاری شهروندان بجنوردی در اجرای طرح تفكیك زباله ها از مبدا با نیروهای شهرداری شد.

معاون شهردار بجنورد میزان اعتبار اختصاصی برای ساخت كارخانه كمپوست شهر بجنورد را 42 میلیارد ریال اعلام كرد و اظهارداشت: اعتبار اجرای این طرح از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

كارخانه كمپوست بجنورد در مرحله فعالیت آزمایشی قرار دارد و پیش بینی می شود همزمان با دور چهارم سفر هیات دولت به استان خراسان شمالی با حضور مسوولان كشوری به بهره برداری برسد.ك3

2712

سرخط اخبار استان‌ها