۱۱ تیر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۲
کد خبر: 80208675
T T
۰ نفر
حدود 39 هزار تن گندم از كشاورزان مازندراني خريداري شد

ساري – معاون بازرگاني شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور با اشاره به آغاز طرح خريد تضميني گندم از 16 خرداد ماه سال جاري ، گفت : از آغاز اجراي اين طرح تا كنون 38 هزار و 813 تن گندم از كشاورزان استان خريداري شده است.

' رمضانعلی ریاحی ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری ، افزود : از این مقدار 38 هزار و 326 تن از سوی بخش خصوصی ( كارخانه های تولید آرد ) و بقیه نیز از سوی مراكز خرید وابسته به شركت غله از گندمكاران خریداری شده است.

وی ، تعداد كارخانه های تولید آرد فعال استان مازندران را 17واحد اعلام كرد و بیان داشت : این كارخانه ها با قیمت توافقی كه معمولا چند درصد بالاتر از قیمت تضمینی است ، اقدام به خرید گندم از گندمكاران می كنند.

ریاحی از آمادگی مراكز خرید تضمینی شركت غله و خدمات بازرگانی مازندران برای خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان خبر داد و گفت : با توجه به بالاتر بودن قیمت گندم در بازار ، كشاورزان تمایلی به فروش محصول خود به مراكز خرید تضمینی این مجموعه ندارند.

وی ، حمایت و پشتیبانی از گندمكاران و ایجاد اینگیزه برای تولید این محصول را از مهم ترین اهداف اجرای طرح خرید تضمینی گندم اعلام كرد و افزود : دولت به همین منظور اقدام به برپایی مراكز خرید تضمینی گندم در مناطق مختلف استان كرده است .

معاون بازرگانی شركت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 كشور بیان داشت : سیاست دولت ، حضور فعال و موثر بخش خصوصی در خرید گندم مازاد كشاورزان است و تدابیر و برنامه ریزی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی با پیش بینی برداشت حدود 120 هزار تن گندم در مازندران در سال جاری ، افزود : به نظر می رسد امسال كشاوران حدود یكصد هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به مركز خرید دولتی و بخش خصوصی تحویل دهند.

ریاحی ، مقدار خرید گندم در چارچوب اجرای طرح خرید تضمینی در سال گذشته را حدود یكصد هزار تن اعلام كرد و گفت : حدود 57 هزار تن از این مقدار از سوی مراكز خرید شركت غله و بقیه نیز از سوی بخش خصوصی خریداری شده بود.ك/3

519/1654

سرخط اخبار استان‌ها