۶ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۳
کد خبر: 80201298
T T
۰ نفر
برنامه هاي جشن سالروز ورود امام رضا (ع) به نيشابور اعلام شد

مشهد_همزمان با اعياد شعبانيه در سالروز ورود امام رضا (ع) به نيشابور مراسم جشن باشكوهي در شهرهاي نيشابور و قدمگاه رضوي برگزار مي شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، سید احمد قلندری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر اجرایی سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور گفت: امسال براساس برنامه ریزیهای انجام شده در جهت گسترش فرهنگ ولایی در بین مردم برای پنجمین سال متوالی برنامه جشن سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور در دو شهر نیشابور و قدمگاه رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به دهم تیرماه سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور عنوان كرد: برگزاری مراسم آیینی در روستای فدیشه بخش میانجلگه نیشابور، حركت نمادین كاروان حضرت امام رضا (ع) از مقابل بوستان امین اسلامی (خیابان شریعتی) به سمت مسجد جامع نیشابور بخشی از برنامه های پیش بینی شده در این روز می باشد.

به گفته قلندری گلباران آرامگاه بی بی پسندیده ، امامزاده محمد محروق (ع) و بقعه قدمگاه رضوی از دیگر برنامه های ایام مذكور خواهد بود.

وی از برپایی نمایشگاه كتاب، ارایه محصلات فرهنگی برپایی ایستگاههای صلواتی در نیشابور و قدمگاه، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان خراسان رضوی و اعزام كاروان پیاده از نیشابور به مشهد به عنوان دیگر برنامه های سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور یاد كرد.

به گفته قلندری، اجرای مراسم سخنرانی و جشن باد بادك ها از سوی مهدیه نیشابور، شب شعر، اجرای جشن ویژه عموم مردم در فرهنگسرای سیمرغ و برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه های این ایام می باشد.

دبیر اجرایی سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور افزود: همچنین در این راستا مجامع امور صنفی مسیر حركت كاروان امام رضا(ع) را با پارچه‌های رنگین سبز آذین‌بندی كرده و سپس ضمن چراغانی خیابانها توسط ادارات و نهادهای مختلف، احادیث آن حضرت در شهرهای نیشابور و قدمگاه نصب می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور اظهار داشت : یكی از مهمترین اركان تبلیغ و اطلاع رسانی این روز ارباب جراید و رسانه ها هستند كه ضمن سپاس از همكاری ایشان طی پنج سال گذشته اجرای این برنامه كه در پوشش خبری آن مجدانه با ما همراه بوده اند تقاضای پوشش خبری مناسب در ششمین سال اجرای آن را نیز داریم.ك/1

7491/659

سرخط اخبار استان‌ها