اصناف و بازاريان كالاي كيفي ايراني را در سبد مصرف خانوارها قرار دهند

ايلام- معاون برنامه ريزي استاندار ايلام گفت: اصناف و بازاريان در قرار دادن كالاي با كيفيت ايراني در سبد مصرف خانوارها نقش بسزايي دارند و بايد اين نقش را بخوبي ايفا كنند.

به گزارش ایرنا، 'حشمت اله عسگری' روز سه شنبه در همایش تجلیل از اصناف و بازاریان استان ایلام افزود: تعریف سبد مصرف خانوارها بر عهده اصناف است و با توجه به اینكه كیفیت كالاهای داخلی بسیار بهتر از كالاهای چینی و دیگر كالاهای خارجی است، نقش اصناف و بازاریان در ایجاد تقاضا برای تولید كنندگان داخلی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان به عنوان گروه توزیع كنندگان، نقش بسزایی در مدیریت و ثبات اقتصاد كشور دارند.

وی اظهار داشت: هرگونه انحرافی در چرخه توزیع، منجر به ناآرامی و بی ثباتی در بازار و كاهش سرمایه گذاری در نظام اقتصادی می شود.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی تنظیم كننده اقتصاد كشور هستند و در ارتقا رفاه اجتماعی افراد جامعه نقش دارند.

عسگری افزود: بازاریان ریشه دار و اصیل هستند و با حفظ بازار و نظام توزیع در شرایط آشفته جنگ تحمیلی هشت ساله، نقش بی بدیلی در پدافند غیرعامل ایفا كردند.

وی ادامه داد: بدون همكاری اصناف و بازاریان، نظام اسلامی به اهداف متعالی خود در زمینه های مختلف، دست پیدا نمی كرد.

وی وفاداری، صبوری و مردمی بودن اصناف در بحث هدفمندی یارانه ها را قابل توجه دانست و اظهار داشت: اجرای این قانون با افزایش قیمت ها در دوره گذار مواجه است اما همه باید نقش خود را بخوبی ایفا كنند تا این دوره گذار با هزینه كمتری سپری شود.

وی ابراز امیدواری كرد: با همكاری، هماهنگی و همدلی مردم و مسوولان شاهد بازاری شكوفا، منسجم و متعالی در استان باشیم.

در این همایش از تعدادی از اعضای اصناف و بازاریان نمونه استان ایلام تجلیل شد.ك/2

534/565

سرخط اخبار استان‌ها