۲۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۹
کد خبر: 80187233
T T
۰ نفر
نشريه آلماني:عربستان  به دنبال افزايش خريد تانك از آلمان است

تهران- يك روزنامه آلماني روز يكشنبه از تصميم عربستان براي خريد 600 تا 800 تانك جنگي ' لئوپارد' از آلمان خبر داد كه دستكم دو برابر تعداد تانك هايي است كه پيش تر انتظار مي رفت از آلمان خريداري كند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روزنامه ' بیلد ام سونتاگ' چاپ آلمان، در گزارشی در این زمینه كه نسخه ای از آن قبل از انتشار به این خبرگزاری ارسال شده است، این خبر را اعلام كرد و افزود: توافقنامه خرید 300 تانك به زودی امضا می شود.

به نوشته این روزنامه، به رغم مخالفت نخست وزیری، وزارت خارجه و وزارت دفاع آلمان این توافقنامه مورد حمایت مقامات وزارت اقتصاد این كشور قرار دارد.

' بیلد ام سانتاگ' نوشت: شركت های سازنده تانك در آلمان از جمله ' كراس مافی واگمن' و ' رینمتال' به دلیل بازسازی ارتش آلمان، به بازارهای جدید نیاز فوری دارند.

بر اساس این گزارش، یكی از سخنگویان دولت آلمان سال گذشته از اظهار نظر درباره چنین توافقی خودداری كرد.

آلمان هم چنین گزارش ها درباره توافق این كشور در زمینه صادرات 270 تانك ' لئوپارد' به عربستان را انكار كرده است.

این گزارش افزود:موضوع صادرات تجهیزات نظامی در آلمان به دلیل محرمانه بودن آن، قابل تایید رسمی نیست و افشای آن مشمول پرداخت جریمه و حبس است.

در عین حال، نمایندگان مخالف آلمان به دنبال انتشار گزارش هایی درباره توافق محرمانه این كشور برای فروش تانك، فشارها بر ' آنگلا مركل' صدر اعظم آلمان را افزایش داده اند.

به گفته آنها، این توافقنامه خط مشی صادراتی كشور را در زمینه صادرات تجهیزات نظامی نقض كرده است.

با توجه به نقش نازی ها در گذشته و نیز شركت های سازنده تسلیحات از جمله شركت ' كراپ' در جنگ های قرون نوزدهم و بیستم، صادرات تسلیحات، موضوعی حساس در آلمان قلمداد می شود. این شركت ها در تامین سلاح هر دو طرف متخاصم نقش داشتند.

روزنامه ' بیلد ام سونتاگ' به نقل از منابع صنعتی آلمان اعلام كرد عربستان خواستار امضای توافقنامه مذكور تا 20 ژوییه ( 30 تیر) همزمان با آغاز ماه رمضان است.

شركت اسپانیایی ' جنرال داینامیك/ سانتا بارابارا' تحت لیسانس شركت های آلمانی در ساخت این تانك ها نقش خواهد داشت.

مترجمام**9158 **1446
۰ نفر

سرخط اخبار جهان