۲۲ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۱۰
کد خبر: 80176899
T T
۰ نفر
فاز دوم نيروگاه بيستون كرمانشاه با حضور رييس جمهوري افتتاح شد

كرمانشاه - فاز دوم نيروگاه سيكل تركيبي بيستون كرمانشاه، صبح امروز (دوشنبه) با حضور رييس جمهوري، وزير نيرو و مسوولين كشوري و استاني به بهره برداري رسيد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، 'محمود احمدی نژاد' پس از افتتاح همزمان نزدیك به 16 هزار واحد مسكونی مهر، اقدام به افتتاح نیروگاه سیكل تركیبی زاگرس كرد كه در مجموع 648 مگاوات را به ظرفیت تولید برق منطقه اضافه خواهد كرد.

این نیروگاه دارای چهار واحد گازی با ظرفیت هر یك 162 مگاوات است كه در زمینی به مساحت حدود 27 هكتار احداث شده و برای آن چهار هزار و 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

مدیر عامل شركت برق منطقه ای غرب در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینكه نیروگاه تركیبی بیستون یكی از پروژه های مهر ماندگار كرمانشاه است، اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید برق منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبكه سراسری برق كشور، كمك به افزایش پایداری شبكه، اشتغال زایی در منطقه و پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی را از جمله اهداف مهم اجرای این نیروگاه برشمرد.

'عبدالعزیز كریمی' افزود: توسعه كشاورزی و مصارف عمومی و خانگی، استفاده از حداكثر توان مهندسی داخل كشور، ارتقای دانش فنی در ساخت نیروگاه های حرارتی و ارتقای سطح كیفی نیروگاه تا استاندارد جهانی از جمله اهداف مهم اجرای نیروگاه تركیبی بیستون است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، اضافه كرد: تمام این پروژه با همت و تلاش مهندسان ایرانی ساخته شده است.

نیروگاه سیكل تركیبی زاگرس (كرمانشاه) با ظرفیت 648 مگاوات در چهار واحد گازی (هریك به ظرفیت 162 مگاوات) در مجاورت نیروگاه حرارتی بیستون واقع در كیلومتر 20 جاده كرمانشاه - همدان احداث شده است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری و هیات همراه، پس از افتتاح فاز دوم نیروگاه سیكل تركیبی بیستون، عملیات اجرایی طرح راه آهن غرب كشور در محور قصر شیرین - خسروی را تا دقایقی دیگر به طور رسمی آغاز خواهد كرد.

راه آهن غرب كشور با طول حدود 300 كیلومتر از شهر ملایر در استان همدان آغاز و به شهر مرزی خسروی در استان كرمانشاه منتهی می شود.

راه آهن بخش ملایر به كرمانشاه تاكنون 75 درصد پیشرفت فیزیكی داشته و دارای 13 ایستگاه است.ك/3

7458/567

سرخط اخبار استان‌ها