۱۷ خرداد ۱۳۹۱، ۸:۱۹
کد خبر: 80168784
T T
۰ نفر
ششمين نمايشگاه تخصصي كشاورزي و دام و طيور در رشت گشايش يافت

رشت - ششمين نمايشگاه تخصصي كشاورزي، دام و طيور و ماشين آلات وابسته، عصر روز سه شنبه در نمايشگاه دائمي استان گيلان در رشت گشايش يافت.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد كشاورزی استان گیلان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به عنوان الگویی برای پیشرفت بخش كشاورزی در استان گیلان محسوب می شود كه همه تولیدكنندگان بویژه شالیكاران باید از آن استقبال كنند.

' اردشیر روحی' افزود: در استان گیلان از هر فرصتی برای رشد بخش مكانیزاسیون استفاده شده و تاكنون تلاش های زیادی برای توسعه این بخش انجام گرفته است.

وی خاطرنشان كرد: اعتبارات مناسبی طی سه سال اخیر برای آبیاری تحت فشار در بخش كشاورزی بخصوص مزارع چای اختصاص یافته است ولی چایكاران تاكنون از آن به خوبی استقبال نكرده اند.

روحی ادامه داد: استان گیلان با توجه به وسعت كم آن از نظر اعتباری در كشور به رتبه ششم رسیده است و هرچه در این بخش هزینه شود از سوی دولت حمایت می شود.

مدیر نمایشگاه تخصصی كشاورزی، دام و طیور و ماشین آلات وابسته استان گیلان نیز حاشیه برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از 55غرفه از شركت های تولیدی ، صنعتی بخصوص شركت های فعال در زمینه تولیدات دامی، مكمل های غذایی ، صنایع وابسته و ماشین آلات كشاورزی از سراسر كشور در این نمایشگاه شركت دارند.

مرتضی محمدی با بیان این كه بیش از پنج هزارمتر مربع فضا برای این نمایشگاه اختصاص یافته است، بیان كرد: صنایع كشاورزی و تهویه مرغداری ها عمده صنایع به نمایش گذاشته شده در نمایشگاه است.

وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را آشنایی كشاورزان و دامداران با آخرین دستاوردهای تولیدات دامی، كشاورزی و حذف واسطه ها در بخش كشاورزی ذكر كرد.

مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی كشاورزی ، دام و طیور و ماشین آلات وابسته عصر روز سه شنبه با شركت مسوولان سازمان جهاد كشاورزی استان گیلان، مدیران نمایشگاه بین المللی گیلان ، رییس سازمان همیاری شهرداری های استان گیلان و تولید كنندگان و غرفه داران برگزار شد.

این نمایشگاه تا 19خرداد ماه برای بازدید كشاورزان و علاقه مندان دایر است.ك/3

619/ 603

سرخط اخبار استان‌ها