۸ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۵۸
کد خبر: 80156125
T T
۰ نفر
حادثه 15 خرداد سال 63 بانه اوج ددمنشي رژيم بعث عراق را نشان داد

رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران كردستان گفت: حادثه 15 خرداد سال 63 بانه نمادي از ايستادگي، ايثار، از خود گذشتگي و مظلوميت مردم اين شهرستان بود و اوج ددمنشي رژيم بعث عراق در جنگ تحميلي را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد سلیمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان در سنندج افزود: در 15 خرداد ماه سال 63 مردم شهرستان مرزی بانه كه برای گرامیداشت قیام 15 خرداد سال 42 به خیابان ها ریخته بودند مورد حملات ناجوانمردانه رژیم بعثی قرار گرفته و 215 نفر ازآنان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینكه در این حمله ناجوانمردانه قریب به 100نفر از مردم بی دفاع این شهرستان نیز به مقام جانبازی نائل آمدند اظهار داشت: در این روز 15 خونین دیگری در بانه شكل گرفت و از همان زمان پارك بزرگ این شهر به نام شهدای 15 خرداد تغییرنام یافت.

وی تصریح كرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد بانه هر ساله برنامه های مختلفی از جمله یادواره این شهدا برگزار می شود كه امسال نیز این مراسم در روز 13 خرداد ماه جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد و مقام شامخ شهدا و صبر و شكیبایی خانواده های آنان مورد تكریم قرار می گیرد.

سلیمانی در ادامه از تدوین و چاپ زندگینامه و خاطرات باقی مانده در ذهن خانواده های این 215 شهید در استان خبر داد و گفت: این كتاب در دو هزار نسخه به چاپ رسیده كه دراین ایام در بین خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم توزیع خواهد شد.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران كردستان اظهار داشت: همچنین فیلم مستند 20 دقیقه ای در زمینه حوادث آن روز بانه توسط بنیاد تهیه شده كه از شبكه استانی سیمای كردستان برای عموم مردم به نمایش در می آید.

وی در ادامه با تأكید بر برنامه ‌ریزی برگزاری هر چه باشكوه‌تر یادواره شهدای شهرستان بانه افزود: ترویج راه و مكتب شهدا موجب بیمه شدن جامعه در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن علیه باورهای جوانان می‌شود كه این هدف با جدیت در دستور كار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد.

سلیمانی خاطرنشان كرد: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت بهترین موقعیت و فرصت برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است و جوانان ما كه پیرو راه پر افتخار شهدا هستند در خط مقدم مبارزه با دشمنان این نظام الهی قرار دارند.ك/2

7348

سرخط اخبار استان‌ها