۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85140325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنجشنبه مهمان مردم کردستان است

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا پنجشنبه در قالب یک سفر کاری مهمان مردم استان کردستان است.

علی اصغر دریایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه به کردستان سفر می‌کند.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر شرکت در یادواره شهدای ۱۵ خرداد بانه، از چند طرح فرهنگی استان کردستان از جمله تالار فرهنگی سنندج و همچنین نگارخانه ارشاد این شهر نیز بازدید می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در این سفر با اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان دیدار خواهد کرد.

یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهرستان بانه روز پنجشنبه ساعت ۱۷ عصر در سالن ۹ دی این شهرستان برگزار می‌شود.

در بمباران ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ شهر بانه توسط هواپیماهای رژیم بعث عراق بیش از ۶۰۲ نفر از اهالی این شهر شهید و بیش از هزاران نفر زخمی شدند که فاجعه انسانی را در تاریخ شهر کوچک مرزی بانه ثبت کرد.

در این حادثه تلخ بسیاری از خانواده‌های بانه‌ای یک یا چند نفر از اعضای خود را از دست دادند تا ۱۵ خرداد سال ۶۳ برای همیشه در یاد و خاطره مرزنشینان به عنوان یک فاجعه انسانی و تلخ باقی بماند.

در هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شهر بانه ۷۲ بار بمباران شد که حادثه ۱۵ خرداد خونین‌ترین آنها بود.

شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha