۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۳:۳۹
کد خبر: 80133682
T T
۰ نفر
'محمد اسماعيلي' از نوازندگان برجسته تنبك مورد تجليل قرار مي‌گيرد

استان تهران- دهمين نشست باشگاه موسيقي تهران در فرهنگسراي ارسباران به موضوع تجليل از شصت سال فعاليت هنري 'محمد اسماعيلي' نوازنده برجسته ساز تنبك اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، این نشست روز پنج‌شنبه (28 اردیبهشت) از ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

محمد اسماعیلی یكی از نوازندگان بنام تنبك و از شاگردان 'حسین تهرانی' است.

وی پس از فراگیری فن نواختن ضرب، توسط تهرانی به وزارت فرهنگ و هنر معرفی شد و در اركسترهای موسیقی ملی و گروه تنبك آغاز به همكاری كرد.

این نوازنده در طول سال‌ها همكاری با وزارت فرهنگ و هنر به اجرای برنامه‌های موسیقی ملی در كشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریكایی پرداخت.

اسماعیلی در سال 1343 در هنرستان موسیقی ملی ایران مشغول تدریس شد، در سال 1345 سرپرستی گروه تنبك وزارت فرهنگ و هنر آن زمان را عهده دار شد و حدود 15 قطعه فانتزی بر پایه ریتم‌های ایرانی تنظیم كرد.

در همان سال‌ها موسیقی قطعه‌ای به نام 'رونما' توسط اسماعیلی تنظیم و توسط گروه تنبك وزارت فرهنگ و هنر در تالار رودكی با توجه به استقبال فراوان مردم بیش از دویست بار اجرا شد.

وی همچنین قطعه‌ای به یاد استادش حسین تهرانی، برای اركستر سازهای ایرانی و گروه تنبك ساخته است كه ملودی آن از استاد فرامرز پایور، آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور است.

علاقه مندان به حضور در این نشست می‌توانند در تاریخ مذكور به فرهنگسرای ارسباران به نشانی؛ خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، مراجعه كنند.

تهرام/6065/1144
۰ نفر