۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۵۴
کد خبر: 80125489
T T
۰ نفر
تقارن ولادت فاطمه زهرا (س) و امام خميني (ره) بدون دليل نيست

ياسوج - امام جمعه موقت ياسوج با تبريك ولادت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن، گفت: تقارن ولادت آن حضرت و امام خميني (ره) اتفاقي و بودن دليل نيست و نكات ظريفي در اين مساله وجود دارد كه عقل ناقص بشر نمي تواند آنها را درك كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید 'اسماعیل موسوی' در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) خیر كثیر است كه از سوی پروردگار متعال به پیامبر گرامی اسلام (ص) عطا شد تا نسل آخرین فرستاده الهی ادامه یابد.

وی بیان كرد: فرزندان حضرت فاطمه زهرا (س) كشتی نجات بشریت هستند و مسلمانان می بایست در تمام امور از آنان پیروی كنند زیرا در این صورت به سعادت دنیوی و اخروی دست خواهند یافت.

موسوی اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) جایگاه والایی نزد پروردگار متعال، پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) دارد و به همین دلیل بهترین الگو و اسوه برای بانوان مسلمان در تمام ابعاد زندگی است.

وی عنوان كرد: از آنجا كه فاطمه زهرا (س) انسان كامل و بهترین مادر و همسر در هر دو عالم به شمار می رود سالروز ولادت آن حضرت به نام روز مادر و روز زن نامگذاری شده است.

موسوی ابراز داشت: در مورد جایگاه ارزنده مادر همین بس كه در دین مبین اسلام پس از عبادت پروردگار متعال احسان به پدر و مادر واجب شده و آیات و روایات متعددی نیز در این زمینه وجود دارد.

671/7535

سرخط اخبار استان‌ها