۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۱۷
کد خبر: 80097551
T T
۰ نفر

اراك - همزمان با آغاز تبليغات رسمي دور دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، تنور رقابت هاي تبليغاتي بين نامزدهاي حوزه انتخابيه 'تفرش، آشتيان و فراهان' استان مركزي گرم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دو نامزد حاضر در عرصه رقابت های انتخاباتی حوزه 'تفرش، آشتیان و فراهان' از بامداد روز پنج شنبه برای فتح یك كرسی باقی مانده از هفت كرسی سهمیه نمایندگی استان مركزی در مجلس نهم تبلیغات خود را آغاز كرده اند.

بر اساس قانون هر یك از نامزدهای انتخاباتی این حوزه می توانند هشت ستاد انتخاباتی داشته باشند كه بنا به گزارش های واصله شور و فعالیت مضاعفی برای دایر كردن ستادها درحال انجام است.

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه 'تفرش ، آشتیان و فراهان' در مرحله اول انتخابات با حضور 11 نامزد تایید صلاحیت شده برگزار شد كه میزان مشاركت مردم این حوزه 87 و 9 درصد بوده است.

دو نامزد حاضر در عرصه رقابت های انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس نهم تفرش آشتیان و فراهان تحركات تبلیغی خود را پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات با قوت ادامه داده اند و از طریق محافل خانگی، فضاهای سایبری، شركت در برنامه ها و مناسبت ها و پایگاه های نمازجمعه حضور خود را در جلب آرای مردم نشان داده اند.

فرماندار شهرستان تفرش و رییس اجرایی حوزه انتخابیه 'تفرش ، آشتیان و فراهان' در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: برای دومین مرحله انتخابات مجلس نهم در این حوزه انتخابیه 79شعبه اخذ رای پیش بینی شده و تمامی ملزومات اجرایی نرم افزاری، نیروی انسانی و تعرفه های اخذ رای و پشتیبانی ستادی از این شعب تدارك شده است.

'اصغر عالیخانی' افزود: با آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، اماكنی برای نصب اقلام تبلیغاتی كاندیداها در سطح مناطق شهری پیش بینی شده و علاوه بر نصب تابلو و پارچه نوشته های عمومی در معابر شهری با مضمون ترغیب شركت در انتخابات، تریبون نمازجمعه و رسانه های جمعی نیز برای تبلیغات عمومی انتخابات آماده هستند.

وی بیان كرد: تعرفه اخذ رای نیز به اندازه كافی در اختیار این حوزه انتخابیه قرار گرفته و شرایط برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در این حوزه مهیا است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان مركزی نیز گفت: براساس تقویم برگزاری انتخابات مجلس نهم زمان رسمی تبلیغات دور دوم این انتخابات در حوزه انتخابیه 'تفرش ، آشتیان و فراهان' از ساعت هشت بامداد روز ششم اردیبهشت ماه آغاز و به مدت یك هفته ادامه خواهد داشت.

'ابوالقاسم نصراللهی ' افزود: دومین مرحله انتخابات مجلس نهم روز جمعه 15 اردیبهشت برگزار می شود و با هماهنگی های انجام شده آمادگی برگزاری انتخابات سالم و حداكثری در این حوزه فراهم است.

وی اظهار كرد: نامزدها باید در این مرحله از انتخابات نیز مفاد قانون انتخابات در خصوص تبلیغات را رعایت كنند و با پرهیز از خدشه دار كردن نامزدهای دیگر به معرفی خود و برنامه هایشان بپردازند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مركزی اضافه كرد: الصاق و نصب هرگونه اعلامیه، عكس، پوستر، پلاكارد و پارچه های تبلیغاتی به جز در محل هایی كه توسط شهرداری ها و دهیاری ها در نظر گرفته شده ممنوع است و هرگونه خسارت و آسیب به اقلام تبلیغی نامزدهای دیگر توسط نامزدها و هوادارانشان پیگرد قانونی دارد. ك/4

560/559