۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷
کد خبر: 80094997
T T
۰ نفر

دزفول – حضرت صديقه طاهره (س) دخت نبي مكرم اسلام (ص) به عنوان الگوي زنان جهان است و ايام فاطميه مي‌تواند بهترين فرصت براي معرفي ابعاد زندگي و شخصيت آن حضرت به جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیین های عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در جای جای میهن اسلامی رنگ و بویی كاملا مذهبی و معنوی به جامعه داده و حضور نوجوانان و جوانان در آیین های سوگواری این بانوی دو عالم فضایی روحانی به این مراسم ها بخشیده است.

بی شك دخت نبی مكرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نه تنها الگوی زنان، بلكه اسوه ای برای مردان در مسایل مختلف اعتقادی، اخلافی و اجتماعی است.

پیامبر بزرگ اسلام (ص) برای حضرت فاطمه چنان جایگاه والایی تعریف كردند كه ایشان را ام ابیها نامیدند.

حضرت فاطمه (س)، نزد پدر بسیار عزیز بود و آن حضرت ایشان را پاره تن خود می خواند و از هر چیزی كه باعث خوشحالی زهرای مرضیه (س) شود ابراز خشنودی می كرد و از هر چیزی كه مایه ناراحتی آن حضرت شود، اعلام ناراحتی كردند.

شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در همه ابعاد در اوج است و برای هر انسانی می‌تواند الگویی ارزنده و راهگشا باشد كه می‌طلبد با نهادینه كردن ویژگی‌های شخصیتی این بزرگوار به ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص ) در سطح جامعه كمك كنیم.

سخن گفتن از حضرت فاطمه زهرا (س) بوسیله واژه ها دشوار است، براستی كه سراسر زندگی آن بانوی طیبه طاهره آموزنده اخلاق و معرفت و آموزه‌های والای انسانی است.

حضرت زهرا (س) روح آموزش و پرورش اسلامی را در مهد عفت و كانون تقوای خانوادگی به پسران و دختران خود آموخت كه پرورش انسان‌های بزرگی همچون حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) نمونه‌های بارز آن در طول تاریخ هستند.

حضرت فاطمه زهرا(س) را گنجینه ای از عفاف و حیا می دانیم، زیرا كه او آینه ایی از شرف و انسانیت است و فیض جوشان كوثرش تا دامنه قیامت همواره جاری و ساری است.

این بانوی بزرگوار گوهری یكتاست كه در صدف عصمت پرورش یافته است كه می توان از مبارزات، حق ‏طلبی‏ها، حیات احساسی و تعقلی، شیوه كیفیت تربیت فرزند، خانه‏داری، همت و پشتكار، بی‏ترسی و بی واهمگی، فریاد اعتراضش علیه ستمگری‏ها، و ناحقی‏ها، از تلاش او در هدایت زنان و غیره به این حقیقت دست یافت.

آری... زنان امروز با الگوگیری از این بانوی بزرگوار درمی یابند كه چگونه در عین حضوردر عرصه های اجتماعی باید به پوشش و عفاف خود عنایت داشته و چگونه می‎توان در جو زمانی نامناسب هدف و هویت خود را فراموش نكرد.

به گفته ی رییس تبلیغات اسلامی اندیمشك،حضرت فاطمه صدیقه اطهر (س) مطیع محض امامت و ولایت بود و جان خود را در این مسیر ارزش های اسلامی و ولایت فدا كرد.

حجت الاسلام سعید علی پور افزود: با توجه به جایگاه والای بانو حضرت فاطمه (س) باید تلاش كنیم فرهنگ زندگی آنان را در جامعه نهادینه كرده و از آنان به عنوان بر ترین الگوهای سعادت بهره ببریم.

وی اظهار داشت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره معصومین (ع) امریست پسندیده، اما پیمودن طریق هدایت آنها و عمل به رفتار و گفتار نبوی (ص) از اهمیت بالاتری برخوردار است.

نرگس میری دانشجوی محجبه دانشگاه اندیمشك نیز با اشاره به اینكه حضرت فاطمه زهرا(س) برترین الگو برای دختران و زنان است گفت: امروز دشمنان اسلام به دنبال كم رنگ كردن ارزش های اسلامی و اخلاقی در جامعه هستند و بهره گیری از زندگی ائمه اطهار (ع) و معصومین بهترین راه مقابله با آنان است.

زهره ناظمی از شركت كنندگان در آیین های سوگواری ام ابیها (س) نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تبیین و نهادینه كردن ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) به ترویج فرهنگ ناب محمدی (ص ) در سطح جامعه كمك می‌كند.

وی معصومیت، پاكی، صبر و رشادت را از ویژگی‌های بارز شخصیتی این بانوی مكرم دانست و بیان داشت: فرزندان این بانوی بزرگ اسلام عصاره كمال و جمال هستند و سراسر زندگی آن بانوی طیبه طاهره آموزنده اخلاق و معرفت و آموزه‌های والای انسانی است.

رسول خدا (ص) فاطمه را پاره تن خود می دانستند، زیرا به راستی این بانوی بزرگوار الگوی تمام نمای زنان تاریخ است و كوثر نامیده شده است و تنها زنی است كه خیر كثیر نامیده می شود.

فرماندار اندیمشك نیز با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به خبرنگار ایرنا گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به واسطه كمال و جامعیتی كه دارند به عنوان یك الگوی همیشه زنده نه فقط برای زنان مومنه، بلكه برای تمامی مردان و زنان عالم مورد توجه است.

رضا رضایی فاضل به صفات بارز و ارزشمند حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره كرد و گفت: حضرت زهرا (س) برترین بانوی اسلام و سیده زنان عالم و گوهری تابناك در منظومه و رشته نسل پیامبر است.

آری ...فاطمه فقط فاطمه است..... الگویی سرشار از خوبیها كه قطعا انسانها را تا بهشت رهنمون می سازد.

فاطمه به راستی فاطمه است و نظیرش در جهان نخواهد آمد و این از افتخارات مسلمانان است كه همیشه بر آن بالیده اند و این روزها فرصتی است تا با بهره گیری از آن خود را به این الگوی بی نظیر نزدیكتر سازیم.

7281/538

سرخط اخبار استان‌ها