۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80083905
T T
۰ نفر

15 نوع واكسن جديد ظرف سه سال توليد مي شود

۲۹ فروردین ۱۳۹۱، ۱۸:۱۴
کد خبر: 80083905

مشهد _ رئيس موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازي رازي گفت: درصورت تامين اعتبار طرح توليد 15 نوع واكسن جديد و توسعه فناوري توليد 15 واكسن موجود ظرف سه سال اجرا مي شود.

دكتر هادی قدكچی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و در صورتی كه اعتبارات آن تامین شود می توانیم طی سه سال تولیدات جدید را به تولیدات این موسسه بیافزاییم.

وی گفت : این امر انقلابی در تولید واكسن در كشور ایجاد می كند بطوریكه از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از كشور كه برای خرید برخی از واكسن ها هزینه می شود، جلوگیری خواهد نمود.

وی اعتبار مورد نیاز برای انجام تحقیقات و اجرای این طرح طی سه سال را در مجموع یك میلیارد ریال در حد دستیابی به دانش فنی تولید این واكسن ها ذكر كرد.

وی افزود: با اینكه شعار این موسسه، 'هر سال تولید یك محصول جدید' است،

سال گذشته دو محصول یعنی واكسن ماهی و گامبرو (بورس عفونی پرندگان) در این موسسه تولید شد.

وی اظهار داشت : برای امسال هم واكسن های جدیدی در دست طراحی و تولید داریم اما تاكید ما بر اجرایی شدن طرح تولید 15 نوع واكسن ظرف سه سال است.

دكتر قدكچی گفت: موسسه رازی در شش شعبه خود در كشور تقسیم بندی فعالیت ها را به تناسب موقعیت و اولویت ها انجام داده و با سابقه 90 ساله خود در تولید فرآورده های بیولوژیك و واكسن همچنین تحقیقات و بیماری های دام و طیور ، بیماری های مشترك انسان و دام و تشخیص بیماری ها تلاش های ارزشمندی را به انجام رسانده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون 15 آزمایشگاه رفرانس در زمینه تحقیقی دراین موسسه وجود دارد، افزود : سالانه 300 طرح تحقیقاتی انجام می دهیم كه در دو حوزه تحقیقات دام و بیماری مشترك میان انسان و حیوان و همچنین تحقیقات تولید فرآورده های بیولوژیكی است./3

2713 /664

سرخط اخبار استان‌ها