۲۱ اسفند ۱۳۹۰، ۱۲:۲۷
کد خبر: 80034147
T T
۰ نفر

رشت - مديركل امور اجتماعي استانداري گيلان خواستار برخورد با گرانفروشان گوشت و مرغ و تنظيم بازار كالا و خدمات در استان شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ' عزیز پورعزیزی ' روز یكشنبه در جلسه كارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی استان افزود : بالا بود قیمت گوشت مرغ و برخی كالا ها نیازمند توجه بیشتر مسوولان تنظیم بازار و اصناف است .

وی ادامه داد : مرغوب نبودن نانهای تولیدی و استفاده از جوش شیرین در نانوایی های استان را سازمان غله باید پیگیری و ساماندهی كند .

پورعزیزی ادامه داد : دستگاههای خدمات رسان بویژه شهرداریها و دهیاریها باید در ایام تعطیل نوروز از كند و كاری و ریختن شن و ماسه در سطح خیابانها و معابر عمومی شهرها و روستاها خودداری كنند چون این امر موجب نارضایتی های اجتماعی می شود .

مدیركل امور اجتماعی استانداری گیلان از بانكهای استان خواست در ایام تعطیل تمهیدات لازم برای مسافران و مردم استان دیده شود .

پور عزیزی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر فضاهای بهداشتی پاركها و نظافت آنها شد و گفت : علاوه بر مردم استان مسافران نورزی نیز از این اماكن در ایام تعطیل سال جدید استفاده می كنند لذا نظارت بر رعایت نظافت و بهداشت در این اماكن ضروری است .

وی شناسایی نقاط تاریك و كور در سطح معابر و شهر ها را در ایام تعطیلات نوروزی ضروری عنوان كرد و از اداره توزیع برق استان خواست نسبت به تامین روشنایی این اماكن برای جلوگیری از سرقت خانه های كه صاحبان آنها به مسافرت رفته اند، اقدام شود .

پورعزیزی بر ساماندهی نرخ كرایه مسافربرهای برون و درون شهری توسط سازمان حمل و نقل و پایانه ها تاكید كرد و گفت : اتحادیه های تاكسیرانی و متولیان امر باید بر نرخ كرایه ها نظارت و كنترل لازمه را داشته باشند تا باعث اخلال در امر جابجایی مسافران نشود .

مدیركل امور اجتماعی استانداری گیلان همچنین خواستار نظارت بر كیفیت هتل ها ، مسافركاشانه ها و مهمانپذیرها توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیروی انتظامی استان شد .

وی نسبت به جمع آوری و ساماندهی زباله ها در روستاهای استان توسط دهیاریها تاكید كرد و گفت : با توجه به تعطیلات نوروزی در ورودی برخی شهرها و روستاهای استان زباله انباشته شده كه قبل از ورود مسافران باید پاكسازی شود.

وی علاوه بر این خواستار پیش بینی و تدارك لازم برای تامین سوخت مورد نیاز مردم از جمله كپسول گاز و غیره در ایام نوروز شد .

رییس پلیس اماكن گیلان نیز در باره برنامه های چهارشنبه آخر سال نیز گفت : تدارك لازم برای چهارشنبه سوری در استان از سوی اماكن دیده شده است .

' سرهنگ محمد بهادریان ' افزود : میزان كشفیات مواد محترقه كم خطر در استان 112 درصد و مواد پرخطر نیز 76 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است .

وی ادامه داد : سه هزار مسافر كاشانه در استان وجود دارد كه یك هزار و 700 مورد آن شناسایی شده كه دارای فعالیت هستند و 650 مورد نیز ساماندهی شده است .

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی سازمان صنعت ،معدن و تجارت گیلان نیز گفت : 385 هزار و 141 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای سال جاری تاكنون انجام شده و 14 هزار و 416 واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف آنها به ارزش 34 میلیارد و 20 و 241 هزار ریال به تعزیرات حكومتی ارجاع شده است .

' مجید زیرك ' افزود : علاوه براین طرحهای نظارتی پاییزه ، بهاره ، شب چله ، بازگشایی مدارس و ویژه نوروز داشته ایم كه در طرح نوروزی دو هزار و 393 مورد بازرسی انجام شد كه 175 مورد منجر به تخلف شناسایی و پرونده تخلف به ارزش بیش از چهار میلیارد ریال تنظیم شد.

وی اظهار كرد : یك هزار و 652 مورد بازرسی نیز از نانواییهای استان انجام شده كه 197 مورد تخلف به ارزش 128 میلیارد ریال شناسایی و پرونده تخلف به تعزیرات حكومتی برای صدور رای ارجاع شده است .

وی ادامه داد : نمایشگاه تنظیم بازار نیز در مناطق مختلف استان برپا شده و یك هزار و 600 تن میوه ذخیره شده از 25 اسفند ماه در هشت نقطه شهر رشت توزیع می شود .

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی گیلان گفت : همچنین یك هزار و 308 تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده بود كه با توجه به افزایش قیمت مرغ 435 تن در شهر رشت و بقیه در شهرستانهای استان توزیع می شود .

زیرك اضافه كرد : علاوه بر این 708 تن برنج سهیمه استان گیلان است كه 145 تن در شهر رشت و بقیه در شهرستانهای استان توزیع می شود .

وی ادامه داد: روغن مایع با 10 درصد زیر قیمت در نمایشگاههای بهاره استان در حال عرضه می باشد .

وی تاكید كرد: نمایشگاه عرضه مستقیم كالا روز سه شنبه از ساعت پنج عصر به دلیل مراسم چهارشنبه سوری تعطیل می باشد .

مسوول سازمان غله گیلان نیز گفت : 150 واحد توزیع آرد در استان وجود دارد كه آرد مورد نیاز چهار هزار واحد صنفی استان را تامین می كنند و در كنار آنها شركت غله و خدمات بازرگانی نیز آمادگی برای عرضه مستقیم آرد در صورت نیاز را دارد .

كامران پی با بیان اینكه با استقرار بازرسان در كارخانجات آرد استان برای روند كار نظارت مستقیم داریم ، افزود : بیش از 20 هزار تن آرد ماهانه در استان توزیع می شود و ذخیره سازی لازم نیز برای كار انجام شده است .

وی خاطر نشان كرد : نانواییها باید متقاضی درخواست آرد مازاد برای ایام نوروز باشند كه تاكنون تقاضا نداشته ایم . ك /4

605/604