۱ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7905549
T T
۰ نفر
لوکاشنکو: دموکراسی بیمارگونه غرب زمینه ساز انفجار در متروی مینسک است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/02/01 سیاسی.بلاروس.مینسک.لوکاشنکو تهران - رئیس جمهوری بلاروس روز پنج شنبه انفجار در متروی میسنک را که ماه گذشته رخ داد، نتیجه رویکرد انفعالی این کشور اروپایی در مقابل فشار غرب مبنی بر ایجاد یک دموکراسی منزجرکننده در بلاروس دانست .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مینسک ، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس خطاب به نمایندگان پارلمان این کشور گفت : ما خودمان مسئول این حادثه هستیم .
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در تاریخ 19 دسامبر ( 28 آذر ) سال گذشته، افزود : ما اجازه دادیم که دموکراسی غربی در آستانه انتخابات در کشور تا حد زیادی حکمفرما شود، به طوری که همه از جمله من و شما نسبت به آن احساس انزجار پیدا کردیم .
بر پایه این گزارش به دنبال انفجار 11 آوریل ( 22 فروردین ) در متروی مینسک پایتخت بلاروس که اولین حمله خونین در تاریخ این کشور بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق به شمار می رود ، 13 نفر کشته شدند و 5 مظنون نیز در این رابطه دستگیر شدند . همچنین سه نفر از مخالفان دولت لوکاشنکو نیز به دنبال این حادثه دستگیر شدند .
دولت بلاروس تاکنون انگیزه عاملان این حادثه را اعلام نکرده است، اما لوکاشنکو روز پنج شنبه اعلام کرد که تحقیقات کامل در مورد این انفجار هنوز به پایان نرسیده است .
رئیس جمهوری بلاروس در انتخابات اخیر در این کشور توانست با کسب 90 درصد آرا مجددا بر مسند ریاست جمهوری بنشیند، اما غرب وی را متهم به تقلب در این انتخابات کرد .
مقامات اتحادیه اروپا در آستانه انتخابات در بلاروس به این کشور سفر کرده و دولت بلاروس را ترغیب به پذیرفتن دموکراسی در ازای پیوستن به اتحادیه اروپا کردند .
گفتنی است که الکساندر لوکاشنکو پیشتر نیز عوامل انفحار در متروی مینسک را دشمنان این کشور دانست که به طور جمعی علیه بلاروس چه در داخل و چه در خارج از این کشور فعالیت می کنند .
مترجمام **9200** 1506 شماره 089 ساعت 16:28 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان