۶ دی ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7780639
T T
۰ نفر
یک کارشناس: برخی ناهماهنگی ها عامل رکود صنعت کشتی سازی است # بندرعباس ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/10/84 داخلی.اقتصادی.کشتی سازی . یک کارشناس و استاد دانشگاه کشتی سازی گفت: نبود هماهنگی لازم بین کشتی سازی و دستگاههای مربوطه عامل رکود صنعت کشتی سازی در کشور می باشد. دکتر مهدی ایرانمنش سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که نتواسته است کارخانه های کشتی سازی را در ایران فعال کند هماهنک نشدن دستگاههای کشتی ساز با نیاز بازار و مصرف کننده ها بوده است. وی ادامه داد:به علت نبود یک سیاست واحد و حمایت نکردن ازصنعت کشتی سازی، این صنعت در ایران رشد نکرده است. این استاد دانشگاه اضافه کرد: به جای تعمیرکشتی در کشورهای همسایه و یا خرید کشتی از کشورهای بیگانه باید این کار به دست خودمان و صنعت کشتی سازی کشورمان که مستعد نیز می باشد صورت پذیرد. وی اظهار داشت: 95 درصد مبادلات کالا توسط کشتی انجام می گیرد و ارزانی و اطمینان حمل ونقل دریایی همه صاحبان کالاها را به سمت استفاده از شناورهای دریایی سوق داده است. ایرانمنش افزود: نیاز روز افزون به شناورهای جدید و تعمیر و نگهداری شناورهای موجود ضرورت ساخت کارخانه های کشتی سازی را ایجاب می کند. این کارشناس گفت: با توجه به این نیاز کشتی سازی فراساحل از 30 سال پیش با صرف صدها دلار کار خود را در بندرعباس آغاز کرد که تاکنون نتواسته است حتی یک کشتی به آب بیاندازد. ایرانمنش افزود: طی 10 سال اخیر در کشتی سازی کارهای خوبی انجام شد و در حال پیشرفت بود که با تغییر مدیریت همه چیز به حالت اولیه خود بازگشت. این کارشناس معتقداست تمام ضربه هایی که کشور در برخی زمینه ها می خورد ریشه در جابجایی مدیران بدون مطالعه و تحقیق است. به گفته وی تغییرزمانی خوب است که در جهت منافع مردم وگشایش کار مربوطه باشد. ایرانمنش افزود: اگر مسوولان تصمیم دارندواقعا کشتی بسازند باید نیروهای متخصص و کارآمد را به کار گیرند تا بتوانند در ساخت کشتی به موفقیتهایی دست یابند. 2690/667/675
۰ نفر