۱۰ آبان ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7761082
T T
۰ نفر
معضل کمربندی تنکابن، دردی کهنه که سالها اهالی را رنج می دهد # نوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/08/84 داخلی.اقتصادی.راه.کمربندی. شماری از شهروندان تنکابنی ضمن انتقاد از تاخیر در تکمیل کمربندی این شهر می گویند: راه اندازی این راه ارتباطی به عنوان نیاز اساسی منطقه، همت و تلاش و برنامه ریزی مسئولان امر را می طلبد. آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معضل ترافیک این شهر و پیامدهای ناشی از آن خاطرنشان کردند: با ورود سالانه میلیونها مسافر به شهرهای گردشگری غرب مازندران ضرورت راه اندازی این محور بیشتر احساس می شود.
"علی قربانی" یک شهروند در این باره گفت : با وجود آنکه غرب مازندران محل حضور گردشگران داخلی و خارجی است، متاسفانه این مناطق از نبود راه های ارتباطی مناسب رنج می برد. وی کمربندی تنکابن را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت : این کمربندی بیش از یک دهه در حال ساخت است و فرسایشی شدن این طرح اهالی را همچنان رنج می دهد. وی از نبود برنامه ریزی و نظارت نهادهای مربوط در ساخت و تکمیل کمربندی این شهرستان انتقاد کرد. شهروند دیگر تنکابنی نیز گفت: مایه تاسف است که برای حل معضل کمربندی شهر تنکابن راه حلی اتخاذ نمی شود و مسئولان امر در این خصوص سکوت می کنند. "مهران خلعتبری" نبود مدیریت و نظارت را عامل تاخیر در تکمیل کمربندی این منطقه عنوان و اضافه کرد : مسئولان باید در حل مشکلات غرب مازندران از جمله محورهای ارتباطی نگاه ملی داشته باشند. وی گفت : مردم می پرسند تا کی باید منتظر بهره برداری جاده کمربندی تنکابن بود ، آیا برای انجام یک طرح عمرانی باید سالها متمادی وقت صرف کرد. " محسن نصیری " یک مسافر تهرانی به خبرنگار ایرنا یادآور شد: هرمسافری که از جاده چالوس به سمت تنکابن حرکت می کند به یاد ترافیک های سنگین این شهر می افتد. وی افزود : مدیریت حل مشکل شهرهای گردشگری غرب مازندران ازجمله محورهای کناره و کمربندی این مناطق بایستی مطلع و کارآمد و با درایت بوده تامشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کند. نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس آغاز احداث محورکمربندی تنکابن را بیش از پنج سال اعلام و اضافه کرد : این طرح با کمبود اعتبار مواجه است. " جعفرقلی راهب " افزود: با توجه به نقش این کمربندی در اتصال غرب به شرق مازندران و ورود میلیون ها گردشگر به این مناطق، تکمیل کمربندی تنکابن ضروری و حتی در کاهش بار ترافیک شهر بسیار کارساز است. وی اظهار داشت : وزارت راه و ترابری باید در این خصوص جدیت بیشتری داشته باشد و با تخصیص اعتبارات کافی این مشکل را برای همیشه خاتمه دهد. به گفته این نماینده مجلس ، گرانی زمین، تمایل نداشتن برخی از صاحبان اراضی و منازل حاشیه این محور برای واگذاری انجام این طرح را به تاخیر کشانده است. وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات کافی برای این طرح درنظر گرفته شود، مسئولان محلی مسایل اجتماعی را حل می کنند و پیمانکاران نیز سرعت عمل بیشتری خواهند داشت. امام جمعه تنکابن از بی توجهی مسئولان امر در مرمت و بازسازی نکردن راه های این شهرستان و کمربندی منطقه انتقاد کرد. حجت الاسلام "محمد قدوسی" افزود: مشکل راه و کمربندی تنکابن یک درد کهنه است که سالها اهالی این شهرستان را رنج می دهد. وی اظهار داشت : متاسفانه همان کسانی که بارها در گذشته آمدند طول این جاده های این شهرستان را دیدند، مجددا پس از یکی دو ماه بعد همان حرف های سابق را تکرار کردند و مشکل همچنان باقی است. وی اضافه کرد: ما به همراه چند تن از مسئولان منطقه از جاده های کناره و کمربندی این شهرستان بازدید کردیم که مسیر بیشترها این جاده ها و مناطق حاشیه آن آزاد شده است. حجت الاسلام قدوسی گفت : پیمانکاران پس از ده سال می گویند برخی از نیازهای ما نظیر شن تامین نشده است من به آنها گفتنم جاده را آسفالت کنید و حاشیه مسیر جاده را نمی خواهیم. امام جمعه تنکابن از وزیر راه و ترابری خواست تا برای نظارت و پیشبرد امور راه ها، یک ناظر به این منطقه بفرستد. " علی اسدی " فرماندار تنکابن طول جاده کمربندی را 11 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی آن را 40 درصد اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این محور 50 درصد ترافیک شهر تنکابن رفع می شود. وی اظهار داشت : این طرح به صورت ملی و استانی اجرا می شود و باید از متمرکز بودن بیرون آمده و مسئولان منطقه هم از روند اجرای آن مطلع باشند. اسدی تصریح کرد : بورکراسی و دیوانسالاری حاکم بر وزارت راه و ترابری به شکلی است که ارباب رجوع با این وزارتخانه با مشکل مواجه می شوند. 2602/2600/621/508
۰ نفر