معضل کمربندی تنکابن، دردی کهنه که سالها اهالی را رنج می دهد
#
نوشهر، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/08/84
داخلی.اقتصادی.راه.کمربندی.
شماری از شهروندان تنکابنی ضمن انتقاد از تاخیر در تکمیل کمربندی این
شهر می گویند: راه اندازی این راه ارتباطی به عنوان نیاز اساسی منطقه، همت
و تلاش و برنامه ریزی مسئولان امر را می طلبد.
آنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به معضل ترافیک این شهر و
پیامدهای ناشی از آن خاطرنشان کردند: با ورود سالانه میلیونها مسافر به
شهرهای گردشگری غرب مازندران ضرورت راه اندازی این محور بیشتر احساس می شود.
"علی قربانی" یک شهروند در این باره گفت : با وجود آنکه غرب مازندران
محل حضور گردشگران داخلی و خارجی است، متاسفانه این مناطق از نبود راه های
ارتباطی مناسب رنج می برد.
وی کمربندی تنکابن را از جمله مشکلات این شهرستان برشمرد و گفت : این
کمربندی بیش از یک دهه در حال ساخت است و فرسایشی شدن این طرح اهالی را
همچنان رنج می دهد.
وی از نبود برنامه ریزی و نظارت نهادهای مربوط در ساخت و تکمیل کمربندی
این شهرستان انتقاد کرد.
شهروند دیگر تنکابنی نیز گفت: مایه تاسف است که برای حل معضل کمربندی
شهر تنکابن راه حلی اتخاذ نمی شود و مسئولان امر در این خصوص سکوت می کنند.
"مهران خلعتبری" نبود مدیریت و نظارت را عامل تاخیر در تکمیل کمربندی
این منطقه عنوان و اضافه کرد : مسئولان باید در حل مشکلات غرب مازندران از
جمله محورهای ارتباطی نگاه ملی داشته باشند.
وی گفت : مردم می پرسند تا کی باید منتظر بهره برداری جاده کمربندی
تنکابن بود ، آیا برای انجام یک طرح عمرانی باید سالها متمادی وقت صرف
کرد.
" محسن نصیری " یک مسافر تهرانی به خبرنگار ایرنا یادآور شد: هرمسافری
که از جاده چالوس به سمت تنکابن حرکت می کند به یاد ترافیک های سنگین این
شهر می افتد.
وی افزود : مدیریت حل مشکل شهرهای گردشگری غرب مازندران ازجمله محورهای
کناره و کمربندی این مناطق بایستی مطلع و کارآمد و با درایت بوده تامشکلات
را یکی پس از دیگری برطرف کند.
نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس آغاز احداث محورکمربندی تنکابن را
بیش از پنج سال اعلام و اضافه کرد : این طرح با کمبود اعتبار مواجه است.
" جعفرقلی راهب " افزود: با توجه به نقش این کمربندی در اتصال غرب به
شرق مازندران و ورود میلیون ها گردشگر به این مناطق، تکمیل کمربندی تنکابن
ضروری و حتی در کاهش بار ترافیک شهر بسیار کارساز است.
وی اظهار داشت : وزارت راه و ترابری باید در این خصوص جدیت بیشتری داشته
باشد و با تخصیص اعتبارات کافی این مشکل را برای همیشه خاتمه دهد.
به گفته این نماینده مجلس ، گرانی زمین، تمایل نداشتن برخی از صاحبان
اراضی و منازل حاشیه این محور برای واگذاری انجام این طرح را به تاخیر
کشانده است.
وی تصریح کرد: چنانچه اعتبارات کافی برای این طرح درنظر گرفته شود،
مسئولان محلی مسایل اجتماعی را حل می کنند و پیمانکاران نیز سرعت عمل
بیشتری خواهند داشت.
امام جمعه تنکابن از بی توجهی مسئولان امر در مرمت و بازسازی نکردن
راه های این شهرستان و کمربندی منطقه انتقاد کرد.
حجت الاسلام "محمد قدوسی" افزود: مشکل راه و کمربندی تنکابن یک درد کهنه
است که سالها اهالی این شهرستان را رنج می دهد.
وی اظهار داشت : متاسفانه همان کسانی که بارها در گذشته آمدند طول این
جاده های این شهرستان را دیدند، مجددا پس از یکی دو ماه بعد همان حرف های
سابق را تکرار کردند و مشکل همچنان باقی است.
وی اضافه کرد: ما به همراه چند تن از مسئولان منطقه از جاده های کناره و
کمربندی این شهرستان بازدید کردیم که مسیر بیشترها این جاده ها و مناطق
حاشیه آن آزاد شده است.
حجت الاسلام قدوسی گفت : پیمانکاران پس از ده سال می گویند برخی از نیازهای
ما نظیر شن تامین نشده است من به آنها گفتنم جاده را آسفالت کنید و حاشیه
مسیر جاده را نمی خواهیم.
امام جمعه تنکابن از وزیر راه و ترابری خواست تا برای نظارت و پیشبرد
امور راه ها، یک ناظر به این منطقه بفرستد.
" علی اسدی " فرماندار تنکابن طول جاده کمربندی را 11 کیلومتر و پیشرفت
فیزیکی آن را 40 درصد اعلام کرد و گفت: با راه اندازی این محور 50 درصد
ترافیک شهر تنکابن رفع می شود.
وی اظهار داشت : این طرح به صورت ملی و استانی اجرا می شود و باید از
متمرکز بودن بیرون آمده و مسئولان منطقه هم از روند اجرای آن مطلع باشند.
اسدی تصریح کرد : بورکراسی و دیوانسالاری حاکم بر وزارت راه و ترابری به
شکلی است که ارباب رجوع با این وزارتخانه با مشکل مواجه می شوند.
2602/2600/621/508