۱۷ مرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7734515
T T
۰ نفر

خبرنگاران، حاضران در صحنه و غایب از نگاه

۱۷ مرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7734515
خبرنگاران، حاضران در صحنه و غایب از نگاه # ایلام ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/05/84 داخلی.فرهنگی.مناسبتها.روز خبرنگار. قلم را در دست گرفته و چارچشمی مانند دوربینی جاندار همه چیز را زیر نظر دارد. پا به پای دیگران در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضور پررنک دارد و در انعکاس دردها، چالشها و راهکارها برای بهبود وضعیت از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است. این تنها گوشه ای از سرنوشت خبرنگاران است که با عزمی خستگی ناپذیر شبانه روز و مستمر پیگیر مسایل و مشکلات جامعه هستند. اما قشر زحمتکش خبرنگاران با وجود نقش موثری که در پیگیری مسایل دارند هنوز هم از حداقل امکانات برای تامین معیشت خود عاجزند. به نظر می رسد، انعکاس صحیح و به موقع اخبار و رویدادهای مختلف در موقعیتهای حساس و خطرناک نشان از عظمت و اهمیت شغل خبرنگاری دارد و تصویب قوانینی برای حمایت از جامعه رسانه ای و مطبوعات کشور لازم است. سردبیر هفته نامه "پیک" ایلام می گوید: توجه به جایگاه خبرنگار و رسالت اطلاعرسانی امری مهم است که شاید تاکنون به آن توجه نشده است. "ماشاالله رشنوادی"، قدیمی ترین خبرنگار استان ایلام بیان کرد: کار خبرنگار تغییر فرهنک و حرکت به سوی پویایی همگام با جوامع مدرن است و این در حالی است که خبرنگاران باید از حمایت مادی و معنوی برخوردار باشند. وی ادامه داد: مطبوعات باید با تبحر، علم و کارایی خود برای فرهنک سازی و نهادینه کردن جایگاه خبرنگاران از هیچ کوششی دریغ نکنند. رشنوادی تاکید کرد: یکی از مهمترین معضلات خبرنگاران نداشتن امکانات و تجهیزات و فناوری روز ارتباطات است که متاسفانه این مساله باعث شده تا کار خبرنگاری در کشور آن گونه که باید به سمت و سوی حرفه ای شدن پیش نرود.
سردبیر هفته نامه "مانشت" چاپ ایلام نیز گفت: متولیان امر و مسوولان باید با حمایت عملی از جامعه خبرنگاری تنگناهای موجود بر سر راه اطلاع رسانی آزاد را مرتفع سازند. "رضا رستمی" افزود: مسوولان می توانند با برگزاری کلاس و دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در خارج و داخل کشور و برقراری ارتباط حرفه ای با رسانه های خبری جهان نسبت به بالابردن دانش حرفه ای خبرنگاران اقدام کنند. وی یکی از کمبودهای خبرنگاران و مشکلات آنان را در ایلام و کشور نبود امکانات و تجهیزات اطلاع رسانی مناسب دانست و ادامه داد: خبرنگاران ما در عین محرومیت و مظلومیت همچون شهید صارمی در ادای رسالت خود حتی از جان هم مایه می گذارند. وی اظهار داشت: دولت باید قانون سختی کار حرفه خبرنگاری را اجرا کند و کسانی که دراین حرفه فعالیت می کنند را با 20 سال سابقه کار بازنشسته کند.
وی، برگزاری دوره های کوتاه و بلندمدت تخصصی متناسب با نیاز خبرنگاران را مهمترین عامل برای بهبود کیفی و کمی کار خبرنگاران و مطبوعات استان برشمرد. اکنون در استان 580 هزار نفری ایلام حدود 30 هفته نامه، دو هفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و گاهنامه فعال است. 2489/565/566
۰ نفر