۱۱ خرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7719179
T T
۰ نفر

گرده افشانی در باغهای انجیر استهبان آغاز شد

۱۱ خرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7719179
گرده افشانی در باغهای انجیر استهبان آغاز شد # استهبان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/03/84 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.انجیر. کار گرده افشانی 22 هزار هکتار ازباغهای انجیر شهرستان استهبان از توابع استان فارس، آغاز شد. مدیر جهادکشاورزی استهبان روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا گفت: انجیر این شهرستان از رقم سبز است و باروری این رقم انجیر با گرده افشانی و انتقال دانه گرده از پرچم میوه های درخت انجیر "بر- Bar " توسط زنبور گرده افشان "بلااستوفاگا" به سطح کلاله گلهای خامه بلند در میوه خوراکی انجام می شود. مهندس عباس حسینی افزود: باغداران انجیر از اواسط خردادماه با قراردادن میوه "بر" نسل بهاره در درختان انجیر عملیات گرده افشانی را آغاز می کنند.
وی اظهار داشت: عملیات گرده افشانی در سه نوبت و هر شش روز یکبار انجام می شود و برای هر درخت بطورمتوسط بین 30 تا60 عدد میوه بر به مصرف می رسد.
مدیرجهاد کشاورزی استهبان اظهار داشت: با این روش گرده افشانی هر درخت انجیر بین 15 تا 30 کیلوگرم انجیر خشک تولید می کند. حسینی گفت: پیش بینی می شودامسال 16 هزار تن انجیر خشک از باغهای انجیر این شهرستان برداشت شود. شهرستان استهبان در شرق استان فارس واقع شده است و فاصله مرکز آن تا شیراز 175 کیلومتر می باشد. 2784/674
۰ نفر