۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7714359
T T
۰ نفر

مرعشی: بزرگترین مزیت نسبی ایران نیروی انسانی است

۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7714359
مرعشی: بزرگترین مزیت نسبی ایران نیروی انسانی است # اصفهان خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/02/84 داخلی.اقتصادی.میراث وگردشگری. معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گفت: بزرگترین مزیت نسبی کشور نفت وانرژی نیست ، بلکه نیروی انسانی است. " حسین مرعشی " روز پنجشنبه در دومین روز همایش ملی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 20 ساله در هتل عباسی اصفهان افزود: بخش گردشگری کشور بااتکا به نیروی انسانی موجود در سال اول برنامه و با سرمایه گذاری چهار میلیارد دلار شکوفا می شود. وی تاکید کرد: همچنانکه بخش نفت و گاز کشور در عسلویه شکوفا شد ، بخش گردشگری نیز در 10سال آینده به میزان 20سال شکوفا خواهد شد. وی گفت: در افق 20ساله کشور بخش گردشگری با25میلیارددلار درآمد دو درصد بازار جهانی این صنعت را به خود اختصاص خواهد داد. به گفته وی گردشگری درکشورمان سه مزیت مهم وکاملا در دسترس دارد که مذهب تشیع ، آثار تاریخی با عظمت و با ارزش و اکوسیستم با طبیعت کاملا متنوع، از آن جمله هستند. مرعشی گفت: اتکای اصلی این سه مزیت ، نیروی انسانی است و از عوامل عمده ولی ناشناخته بخش گردشگری بشمار می رود ولی با این حال میراث گردشگری ما با مقبولیت جهانی مواجه است. به گفته او شیعیان جهان که حدود 250 میلیون نفر تخمین زده می شوند و بیشتراز قشرهای پردرآمد جهان هستند ،می توانیم درطول برنامه 20 ساله زمینه حضور هشت میلیون آنها به کشورمان را فراهم کنیم. مرعشی گفت: همچنین ابنیه تاریخی فرهنگی ما با نمادی از قبل و بعد از اسلام واز سوی دیگر نوار سبز شمال و زاگرس درناحیه مرکزی می تواند باایجاد امکانات خدماتی و اسکانی متناسب با نیاز گردشگران را جذب نماید. وی درعین حال تاکید کرد: در صورتی به اهداف خودخواهیم رسید که مردان جبهه عمل با تفکر و نظر بلند به میدان بیایند. وی تاکید کرد: درافق 20ساله کشور نیاز به 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش گردشگری دارد. مرعشی گفت: ظرفیت اقتصادی ایران توان محدود دارد و ایرانیان بزرگتر از ظرف اقتصادی کشورشان هستند و لذا مهاجرت می کنند. وی عامل دیگر دستیابی به برنامه 20ساله کشور در بخش گردشگری را جهانی فکر کردن و نگاه درچارچوب اقتصاد جهانی دانست که به گفته او باید دراقتصاد جهانی برای خود تعریفی داشته باشیم و این مهم یک استراتزی وراهبرد مهم تلقی می شود. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گفت : راه دست- یابی به اقتصاد جهانی خودکفایی در گندم و دانه های روغنی نیست بلکه باید بررسی نمود چه چیزی وچه محصولی ارزش افزوده کشور ما را افزون می کند. 544/542
۰ نفر