۱۹ اسفند ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7578009
T T
۰ نفر
125 مقاله به سمینار علمی جبر در دانشگاه سمنان ارسال شد ......................................................
سمنان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 19/12/86 داخلی.علمی.کنفرانس.جبر.
دبیر علمی سمینار ملی جبر در دانشگاه سمنان اعلام کرد: 125 مقاله از سوی دانشجویان و استادان ریاضی دانشگاه ها و مراکز علمی به این سمینار رسیده است.
"ناهید اشرفی"روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:از این تعداد، هیات علمی سمینار 80 مقاله را برای طرح در جلسات دو روزه این سمینار پذیرفته است.
وی افزود: از بین این مقالات 49 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه خواهد شد.
وی گفت: مقالات ارائه شده در گروه های اصلی بحث نظریه های حلقه و مدول ها، نظریه گروه ها، ابرساختارها و ابرجبرها و کتی گوری های و اسن عمل ها ارائه شده است.
اشرفی گفت: این تعداد نسبت به تعداد مقالات ارائه شده به سمینار قبلی که 80 مقاله بوده است از رشد بالایی برخوردار است. وی گفت: در این سمینار که در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم اسفندماه در دانشگاه سمنان برگزار می شود تعدادی از استادان و صاحبنظران علوم ریاضی حضور دارند.
دبیر اجرایی این سمینار نیز گفت: سمینار ملی جبر که به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد نوزدهمین همایش ملی جبر در ایران است.
"علی معدن شکاف" هدف از برگزاری این سمینار را رشد و شکوفایی علم ریاضی دانست و گفت: دانشجویان و صاجبنظران علوم ریاضی در این سمینار به بحث و تبادل نظر می پردازند.
وی چهار تن از استادان برجسته علوم ریاضی و نیز رحیم زارعشهندی از پیسکسوتان جامعه جبر کشور را از سخنرانان و مهمانان ویژه سمینار جبر دانشگاه سمنان ذکر کرد.
دانشگاه سمنان بیش از 800 نفر دانشجو در رشته های مختلف وابسته به علوم ریاضی و 14 نفر هیات علمی را تحت پوشش دارد.
این رشته ها که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعال است شامل ریاضی کاربردی و محض، آمار و کامپیوتر است و در رشته ریاضی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد نیز از بهمن ماه امسال دانشجو پذیرفته است. ک/3 599/608/508 شماره 252 ساعت 13:42 تمام
۰ نفر