۳ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513508
T T
۰ نفر
طرح راهبردی سوادآموزی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصویب شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/03 اجتماعی.سوادآموزی.طرح ها ارومیه- اجرای طرح راهبردی نهضت سوادآموزی و طرح شناسایی اسمی بی سوادان و بازماندگان از تحصیل آذربایجانغربی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصویب شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا، طرح راهبردی نهضت سوادآموزی با هدف تحت پوشش بردن 317 هزار نفر از افراد بی سواد 10 الی 49 ساله آذربایجانغربی در طول برنامه پنج ساله پنجم اجرا می- شود.
با اجرای این طرح که به 214 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افراد باسواد زیر 50 سال استان از 77/77 درصد به 97 درصد می رسد.
بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش آذربایجانغربی، شناسایی اسمی افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل استان نیز با هدف استخراج آمار دقیق از تعداد افراد بازمانده از تحصیل در مقطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی و با مراجعه به روستاها اجرا می شود.
رییس سازمان آموزش و پرورش آذربایجانغربی نیز در این جلسه از راه اندازی کمیته عمران در این سازمان خبر داد و گفت: این کمیته در راستای ساماندهی فضاهای عمرانی آموزشی، توزیع متوازن سرانه فضاهای آموزشی راه اندازی شده است.
احمد محمودزاده افزود: در برخی از شهرهای استان، مدارس، دو نوبتی یا سه نوبتی کار می- کنند که تلاش می کنیم از طریق این کمیته تمام ساخت و سازهای سازمان نوسازی مدارس استان را به سوی مناطق محروم و نیازمند استان سوق دهیم.
وی، همچنین با اشاره به اینکه امسال در 171 روستا و یکی از شهرهای استان جشن ریشه کنی بی سوادی برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی جمعیت استان با میانگین کشوری فاصله دارد و در تلاش هستیم که طی برنامه پنجم توسعه این عقب ماندگی را جبران کنیم.
محمودزاده در ادامه گفت: اخیرا برای استخدام 570 نفر از معلمین حق التدریسی و مربیان پرورشی استان مجوز استخدام صادر شده است که مراحل استخدام را سپری می کنند.
در این جلسه همچنین اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب به ارایه گزارش پرداختند.
مجید سیف حقیقت، فرماندار میاندوآب در این جلسه گفت: این شهرستان با کمبود آموزشگاه مواجه است و ایجاد مجتمع های شبانه روزی، هنرستان های کشاورزی و آموزشکده فنی از نیازهای اساسی این شهرستان است.
581/7129/587 شماره 182 ساعت 13:53 تمام
۰ نفر