هنرستان کشاورزی مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مهاباد- ایرنا- یک باب هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی متعلق به مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رییس مرکز پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب روز چهارشنبه در آیین افتتاح این هنرستان با اشاره به اهمیت بالای تجهیز بخش کشاورزی به نیروی انسانی ماهر و متخصص گفت: هنرستان شبانه‌روزی کشاورزی به مساحت ۱۲ هزار و ۳۷۰ متر مربع با ۱۲ کلاس درس، ۲ واحد آزمایشگاه، ۲ کارگاه آموزشی، یک کارگاه ماشین آلات، سایت رایانه، خوابگاه، سلف سرویس و نمازخانه آماده بهره‌برداری شده‌است.

اورنگ بهمنش با بیان اینکه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب پتانسیل بالایی برای آموزش و توانمندسازی دانش آموزان روستایی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش کشاورزی دارد، افزود: وجود چهار فارم آموزشی زراعی، باغی، دارویی و زینتی به مساحت بیش از ۳۵۲ هکتار از دیگر امکانات آموزشی و مزیت‌های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی این شهرستان است که اجرای آموزش‌های عملی را میسر می‌سازد.

وی اظهار داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی میاندوآب قدمتی دیرینه در آموزش مولدان و دانش‌آموزان مناطق روستایی این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه عنایت به اینکه اقتصاد آذربایجان‌غربی وابسته به بخش کشاورزی است و میاندوآب یکی از دشت‌های حاصلخیز و قطب‌های مهم کشاورزی استان است، گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی و رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه، باید جوانان و دانش آموزان روستایی به علم روز و دانش فنی مسلح شوند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش میاندوآب، با بیان اینکه عجین شدن تکنیک با کشاورزی نیاز امروز منطقه ماست، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای پیشبرد اهداف آموزشی استفاده و نیازهای واقعی منطقه را شناسایی کنیم تا در تربیت نیروی انسانی موفق عمل کنیم.

بهروز تقی‌نژاد اضافه کرد: امسال در بخش هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان، یک کار اساسی انجام گرفت و با زحمات ارزشمند مشاوران آموزش و پروش، دانش‌آموزان با توجه به استعدادهای فردی و نیاز جامعه به سمت رشته های مورد نیاز سوق داده شدند.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد دانش‌آموزان به رشته‌های علوم پایه شامل ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی و ۴۳ درصد آنها نیز به رشته‌های فنی و حرفه ای و کاردانش هدایت شده‌اند، اظهار داشت: تنوع و افزایش رشته‌های مورد نیاز شهرستان را در دستور کار قرار داده ایم.

میاندوآب سالانه با تولید بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha