۲۸ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7487931
T T
۰ نفر
شرکت غله مازندران آماده خرید برنج با قیمت تضمینی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/28 اقتصاد.بازرگانی.غله.برنج ساری - مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 گفت : باتوجه به کاهش قیمت برنج پر محصول در استان ، این شرکت آماده خرید برنج پرمحصول کشاورزان استان مازندران براساس نرخ مصوب شورای اقتصاد را دارد .
حمید رضا حیدری روزپنج شنبه در درساری به خبرنگار ایرنا اعلام کرد:تمام فعالیتهای شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه 2کشور( مازندران سمنان و گلستان ) برای حمایت از کشاورزان و تولیدات کشاورزی نظیر برنج و گندم و نیز جلوگیری از ضرر آنها صورت می گیرد.
وی ادامه داد: کشاورزان باتوجه افزایش قمیت برنج پرمحصول طی ماه های اخیر در بازار، تمایلی به فروش تضمینی این نوع برنج به این شرکت نداشتند و از این طرح نیز استقبال خوبی نکردند.
حیدری با اشاره به اینکه ظرفیت انبارهای این شرکت حدود 50 هزار تن است ، اظهار داشت : در حال حاضر سه مرکز خرید در نکا ، بابل و فریدونکار و نیز تعدادی از شالیکوبی ها آمادگی خرید برنج پرمحصول از کشاورزان را دارند.
وی گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد قیمت تضمینی برنج پرمحصول با 10 درصد شکستگی در سال جاری برای برنج های خزر، فجر، ساحل، شفق ، کادوس ، شیرودی و هیبرید به قیمت 12هزار و 500 ریال و برنج های سپیدرود ، سازندگی ، زاینده رود و کوهرنگ به قیمت 11 هزار ریال است .
حیدری اظهار داشت: همچنین برنج های ندا و نعمت ، آذر و صالح به قیمت 9 هزار 200 ریال و آمل 2و3 - چرام - رشت و هراز به قیمت 7 هزار و 500 ریال برای برنج پرمحصول با 10 درصد شکستگی از کشاورزان خریداری می شود.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 خاطر نشان کرد : پرداخت وجه برنج پرمحصول به روز و از طریق سیستم شتاب صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه خرید برنج پرمحصول در سال گذشته ناچیز بوده ، گفت : بیشترین خرید این نوع برنج در سال گذشته از شهرستان بابل صورت گرفته است.ک/3 /519/402/506 شماره 044 ساعت 09:58 تمام
۰ نفر