۳۱ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7433156
T T
۰ نفر
نقش و جایگاه " خسرو شکیبایی " بر سینمای ایران در شهرکرد بررسی شد ..................................................................
شهرکرد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/04/87 داخلی.فرهنگی.هنری.سینما.
آیین یادبود " خسرو شکیبایی " هنرمند فقید عرصه سینما و تئاترایران، روز دوشنبه با اکران آثار سینمایی و همراه با بررسی نقش و جایگاه این هنرمند درسینمای ایران سوی حوزه هنری چهارمحال وبختیاری درخانه فیلم شهرکرد برگزار شد.
یکی منتقدان سینمای ایران گفت: خسرو شکیبایی به عنوان یکی از هنرمندان تاثیر گذار در عرصه سینمای ایران مطرح است.
به گزارش ایرنا،"مسعود سینایی فر " افزود: نقش شکیبایی در فیلم سینمایی " هامون " ساخته داریوش مهرجویی بی بدیل است و بسیاری از منتقدان او را به عنوان یک بازیگر مولف در سینمای ایران با این فیلم می شناسند.
وی تصریح کرد: هنوز سینمای ایران به عنوان یک جریان " بازیگر پرور " مطرح نشده و اگر بازیگرانی در سینمای ایران چهره می شوند به دلیل خلاقیتهای فردی خود آنهامی باشد.
سینایی فر اظهار داشت:سینما باید به عنوان یک مدرسه مطرح باشد و باید با هر فیلم بتوان یک بازیگر به جامعه معرفی کرد.
این منتقد سینما و روزنامه نگارگر سینمای ایران یادآور شد:سینمای ایران بیشتر دچار تحولات بیرونی بوده و برخی از جریانهابرروی سینمای کشور تاثیر- گذار هستند.
سینایی فراظهار داشت: خسرو شکیبایی با اتکا به خلاقیت فردی خویش در سن 48 سالگی در سینمای ایران به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار مطرح شد و حتی در سن 50 سالگی نیز با کاربرد گریم، در نقش جوان برروی پرده سینما ظاهر شد.
این فیلمساز کشور گفت: موج نوی سینمای ایران با تلاش سینماگران آن زمان همچون داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و مسعود کیمیایی راه افتاد و هر کدام از این کارگردانان موفق به معرفی یک بازیگر به هنر سینمای ایران شدند.
سینایی فر اظهار داشت: بسیاری از کارگردان در آثار سینمایی خود از استعدادهای خسرو شکیبایی به خوبی نتوانستند بهره بگیرند.
وی گفت: برخی از بازی های بازیگران سینمای ایران مبالغه شده و تئاتری است ولی برخی از بازی های شکیبایی همچون بازی در نقش هامون در فیلم هامون داریوش مهرجویی " استرلیزه شده " بود.
به گفته وی، یکی از مولفه های بازی سینمایی شکیبایی صدای تاثیرگذار او بود و برخی از کارگردانان از صدای او در آثار خود به خوبی استفاده کردند.
سینایی فر، در پایان خاطر نشان کرد:یکی از عیوب بازیگری در سینمای قالب پذیری بازیگر در یک نقش است به گونه ای که وقتی یک بازیگر در نقشی قالب شد خارج شدن از قالب نقش سینمایی در آثار بعدی او مشکل ساز است.
به گزارش ایرنا، در این آیین که از سوی واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال وبختیاری برگزار شد، جمعی از علاقه مندان به سینما در استان حضور داشتند و فیلم "هامون " به کارگردانی داریوش مهرجویی یکی از مهمترین آثار خسرو شکیبایی به نمایش در آمد.ک/2 7359/671/546 شماره 048 ساعت 10:38 تمام
۰ نفر