۱۹ آذر ۱۳۸۹، ۰:۰۱
کد خبر: 7187375
T T
۰ نفر
کاروان غزه مورد استقبال پرشور مردم دارالعباده یزد قرار گرفت ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 89/09/19 سیاسی.کاروان غزه.یزد.استقبال کاروان آسیایی شکست حصر غزه با وارد به شهر یزد و حضور در میدان ورودی شهر ، خیابان امام و خیابان قیام یزد مورد استقبال پرشور مردم و مسئولان یزد قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، کاروان شکست حصر غزه با حرکت از هندوستان و پاکستان و پس از عبور از استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان، ظهر جمعه وارد شهر یزد شد.
این کاروان که متشکل از 110 آزاده مسلمان و سایر ادیان الهی از کشورهای هندوستان، پاکستان، ژاپن، اندونزی و نپال و نیز ایران است با ورود به شهر یزد از سمت ورودی مهریز، مورد استقبال پرشور مردم یزد و مسئولان این استان قرار گرفت .
در بدو ورود آنها تعدادی از دانش آموزان با اهدای شاخه گل و شیرینی و یک جلد قرآن مجید به زبان انگلیسی از کاروان غزه استقبال کردند .
در کاروان آسیایی شکست حصر غزه تعدادی از جانبازان نخستین کاروان آزادی غزه نیز حضور دارند.
این کاروان پس از یزد با عبور از استان های اصفهان، قم، زنجان، تهران و تبریز وارد ترکیه می شود سپس از ترکیه به سوریه رفته و از آنجا عازم غزه خواهد شد.
مردم یزد در مراسم استقبال از این کاروان با شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، زنده باد غزه، زنده باد فلسطین به سه زبان فارسی ،عربی و انگلیسی حمایت خود را از حرکت این کاروان اعلام کردند.
استقبال کنندگان همچنین با اعلام انزجار از جنایتهای بی شمار رژیم اشغالگر قدس، از مجامع بین المللی درخواست کردند زمینه ورود این کاروان به غزه را فراهم کنند و مردم دنیا را نیز به حمایت از این قبیل اقدامها دعوت کردند.
این کاروان پس از برگزاری مراسم استقبال به سمت میعادگاه نمازجمعه یزد در مسجد ملا اسماعیل حرکت کرد و در آیین عزاداری سالار شهیدان نیز شرکت کرد.
محمدرضا فلاح زاده استاندار یزد در این استقبال باشکوه در ورودی شهر یزد در سخنانی با اشاره به ایام محرم گفت: ما مفتخر به حسینی هستیم که گاندی رهبر هند به او اشاره کرد که او سرور آزادگان است.
وی افزود: ما با پیروی از امام حسین در مبارزه با اسراییل از پا نخواهیم نشست.
استاندار یزد مردم ایران را پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت : امام خمینی و رهبر انقلاب همچون مردم بر مبارزه با اسراییل غاصب تاکید دارند.
وی از سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات اسراییل انتقاد کرد و گفت: ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که با مردم مستضعف و آزادیخواه و عدالتخواه دنیا همراه شوند.
فلاح زاده با بیان اینکه دولت ها باید به ملت ها بپیوندد تصریح کرد: انشاء الله با ادامه حرکت های این چنینی شاهد نابودی اسراییل خواهیم بود.
وی از حضور کاروان در شهر یزد ابراز خرسندی کرد و برای موفقیت کاروان آسیایی در رسیدن به اهدافش ابراز امیدواری کرد.
رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت :از چند روز قبل برای استقبال از این کاروان برنامه ریزی کردیم کهبه حمدا... امروز این مراسم بخوبی انجام شد .
حجت الاسلام محمد فخرالدینی افزود :در حین وروداعضای این کاروان به خیابان قیام ،آنها با مردم مومن یزد که در حال عزاداری امام حسین (ع)بودند همراهی کرده و اشک ریختند.
وی در ادامهبر لزوم حمایت از مردم غزه و فلسطین تاکید کرد و اظهار داشت : مردم یزد امروز با این استقبال ،حمایت خود را از مردم مظلوم غزه و فلسطین نشان دادند. ک/2 7536/1968 شماره 085 ساعت 16:14 تمام
۰ نفر