۲۷ اسفند ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7017809
T T
۰ نفر
وزیر نفت..افزایش قیمت فراورده های نفتی تاثیر چندانی برهزینه هاندارد # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی - 27/ 12/73 وزیر نفت گفت .. تاثیر افزایش قیمت فراورده های نفتی بر نرخ کالاها و خدمات اندک است و این میزان افزایش/موجب تورم قابل توجهی درکشور نخواهد شد.
مهندس غلامرضا اقازاده روز پنجشنبه در یک گفت و گوی رادیویی اعلام کرد.. هیچیک از بخشها بویژه در صنایع/ به بهانه افزایش قیمت فراورده های نفتی مجاز به افزایش قیمت کالاها و خدمات خود نیستند و دولت با افراد فرصت طلب به شدت برخورد خواهد کرد.
وی افزود.. از سوی دولت و شهرداری کمک مالی لازم در اختیارشرکت واحد اتوبوسرانی و تاکسیرانی قرار می گیرد از این رو ازابتدای سال 74 در بخش حمل ونقل شهری تغییری در نرخ کرایه هانخواهیم داشت .
وی به اثار روانی افزایش قیمت فراورده های نفتی در جامعه اشاره کرد و خواستارهمکاری مردم دراین زمینه و معرفی متخلفان و سوء استفاده کنندگان به مراجع قانونی شد.
وزیر نفت فعالیتها و عملکرد وزارت نفت در نخستین برنامه پنجساله توسعه اقتصادی کشوررا تشریح کرد.وی اظهار داشت.. با توجه به توانایی های مالی و فنی وزارت نفت /مصمم هستیم تادر دومین برنامه پنجساله توسعه اقتصادی فعالیتهای برون مرزی را بسط دهیم و در این زمینه کار گسترده ای را شروع کرده ایم.
وی گفت .. لازم است نیروهای تربیت شده در صنعت نفت و گاز با وجود زمینه کار در خارج و دریافت پیشنهادهای مختلف / حفظ شوند.
وزیر نفت افزود.. صدور خدمات تخصصی منبع درامد بسیار خوبی برای کشور است و باید بیش از گذشته در این زمینه فعال شویم .
اقازاده به مخالفت دولت امریکا با مشارکت شرکت ملی نفت ایران در کنسرسیوم نفت اذربایجان اشاره کرد و گفت .. سر انجام تلاشهای انها برای عدم حضور ایران در این پروژه موثر واقع نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود مزایای استفاده از گاز طبیعی رایاداور شد وبر ضرورت توسعه گازرسانی در کشور و جایگزینی ان با فراورده های نفتی تاکید کرد.
وزیر نفت اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزیهای شرکت گاز/در سال اینده گازرسانی به شهر تهران خاتمه یابد و در طول برنامه پنجساله دوم به 100 شهر دیگر گاز داده شود.
وی قیمت فعلی گاز طبیعی را بسیار نازل و مناسب دانست و گفت .. درصورت افزایش قیمت گاز به طبقات کم درامد و کم مصرف هیچگونه فشاری وارد نخواهد شد.
مهندس اقازاده گفت .. سهم فعلی ایران دراوپک یعنی روزانه 6/3 میلیون بشکه کم است . امسال وضعیت بازار نفت در سطح بین المللی از ثبات بیشتری برخورداربود و همین امر سبب شد تا 3 میلیارد دلار بیش از میزان پیش بینی شده در بودجه سال 73 درامد داشته باشیم . وی پیش بینی کرد در سال اینده از محل فروش نفت 14 میلیارد دلار درامد ارزی حاصل شود.
وزیر نفت ایران اوپک رابه واسطه نقش و اهمیت جهانی ان سازمانی حساس و مقتدر اعلام کرد و افزود.. تجربه نشان داده است هر گاه روابط اعضای اوپک به دلیل دخالت مسایل سیاسی ضعیف شود/ از قدرت این سازمان کاسته می شود و در نتیجه کاهش قیمت های نفت در بازار بین المللی را به دنبال دارد.
۰ نفر