۲۶ مهر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7009339
T T
۰ نفر
استرالیا خواستار افزایش سرمایه گذاری ژاپن در این کشور شد.
# تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/7/73 وزیر خزانه داری استرالیا/ رالف ویلیز/ روز دوشنبه خواستار سرمایه گذاری خارجی بیشتر در این کشور شد واظهار داشت استرالیا همچنان یک محیط جذاب سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ژاپنی است.
خبرگزاری کیودو از توکیو گزارش داد/ وزیر خزانه داری استرالیا ارزش سرمایه گذاری ژاپن در این کشور را در حال حاصر 50 میلیارد دلار اعلام کرد.
وی صمن اشاره به میزان کاهش مالیات شرکتها در استرالیا از اقدام ژاپن برای کاهش موانع واردات برنج استقبال کرد.
ویلیز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت گسترش خشکسالی در استرالیا تاثیر بسیاری بر قیمت مواد اولیه و معدنی که مهمترین کالاهای صادارتی به ژاپن هستند/ نخواهد گذاشت.
وزیر خزانه داری استرالیا تصریح کرد که خشکسالی اثرات مثبت و منفی بر قیمت کالاها خواهد گذاشت بطوریکه قیمت بعصی از کالاها ارزانتر و قیمت برخی دیگر گرانتر می شود.
ویلیز بعد از بازگشت از اقامت دو روزه خود در اروپا به منظور شرکت در اجلاس صندوق بین المللی پول درمادرید و انجام ملاقاتهایی با نمایندگان دولت و تجار در لندن/ فرانکفورت/ زوریخ / ادینبورک و پاریس به ژاپن رفت.
وی در اقامت خود در ژاپن با وزیر دارایی ژاپن/ ماسایوشی تاکه مورا/ درباره روابط اقتصادی و سازمان همکاری اقتصادی اسیا- اقیانوسیه/ ایپک/ مذاکره کرد.
۰ نفر