۲۶ مهر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7009314
T T
۰ نفر

خلاصه اهم اخبار

۲۶ مهر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7009314
خلاصه اهم اخبار # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/7/73 خلاصه اهم اخبار ایران و جهان از ساعت 7 تا 13 روز سه شنبه که بر روی تلکس خبرگزاری جمهوری اسلامی مخابره شده بشرح زیر است ..
اخبار داخلی ...............
کوالالامپور خبرگزاری جمهوری اسلامی رئیس جمهوری اسلامی ایران در صیافتی که دوشنبه شب از سوی پادشاه مالزی به افتخار وی ترتیب یافته بود گفت .. کشور ما به عنوان کشور مسلمان و اسیایی خواهان ایجاد جهانی نو برای ملتها بوده و با هرگونه سیاست مستکبرانه مخالف است .
کوالالامپور خبرگزاری جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران و مالزی خواهان گسترش همکاریهای جنوب س جنوب و فعال تر شدن جنبش عدم تعهد در عرصه های منطقه ای و جهانی شدند.
کوالالامپور خبرگزاری جمهوری اسلامی در دومین روز از سفر اقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری به مالزی یکی از خیابانهای مرکزی کوالالامپور پایتخت این کشور به نام اصفهان نامگذاری شد.
کوالالامپور خبرگزاری جمهوری اسلامی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه به اتفاق هیئت همراه از موزه تمدن اسلامی مالزی دیدن کرد.
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز اموزش عالی از عموم دانشجویان / دانشگاهیان و سایر اقشار امت حزب ا... ایران خواست تا در مراسم یوم ا... سیزده ابان شرکت کنند.
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی بزرگترین قران خطی جهان پس از 30 سال تلاش بی وقفه اماده صحافی شد.
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی دبیر فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرد .. طرحی برای جایگزینی واژه های فارسی به جای واژه های بیگانه در رسانه های همگانی / کتاب های درسی و عمومی تدوین شده که بزودی توسط این فرهنگستان منتشر خواهد شد.
اخبار خارجی .................
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی به گزارش اسوشیتدپرس از قاهره/ مصر روز دوشنبه خواهان مداخله بیشتر اعراب در تلاشهای مربوط به خنثی سازی بحران ناشی از تهدید عراق علیه کویت شد.
توکیو خبرگزاری جمهوری اسلامی دولت ژاپن از توافق اخیر امریکا و کره شمالی در مورد مسایل هسته ای این کشور استقبال کرد.
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی به گزارش اسوشیتدپرس / نمایندگان 120 کشور جهان با هدف دستیابی به راههایی برای از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه تجارت جهانی روز دوشنبه در شهر کلمبوس امریکا کار خود را اغاز کردند.
تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی به گزارش خبرگزاری کشور فرانسه پطرس غالی دبیرکل سازمان ملل دوشنبه شب در پایان گفتگو با نمایندگان بلندپایه سازمان پیمان اتلانتیک شمالی /ناتو/اعلام کرد که در //ترتیبات موجود// در مورد حملات هوایی به بوسنی //هیچ تغییری داده نشده است .// تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی رهبران مسلمان کشمیر روز دوشنبه سازمان ملل را به برگزاری همه پرسی در کشمیر برای تصمیم گیری در مورد اینده این منطقه فراخواندند و تلاشهای هند را برای برپایی انتخابات در این منطقه ناارام رد کردند.
۰ نفر