۱۲ مهر ۱۳۷۳، ۰:۰۱
کد خبر: 7008231
T T
۰ نفر
مقام المانی .. ایران و المان در سال جاری چهار میلیارد مارک کالا مبادله می کنند # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/7/73 نماینده وزارت اقتصاد المان در بیستمین نمایشگاه بین المللی تهران اعلام کرد.. ایران و المان در سال جاری میلادی چهار میلیارد مارک کالا با یکدیگر مبادله می کنند.
اقای گونتر شولتز روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت.. واردات ایران از المان در سال گذشته 1/4 میلیارد مارک بود که این رقم در سال جاری به 5/2 میلیارد مارک می رسد.
وی افزود.. صادرات ایران به المان نیز در سال گذشته 3/1 میلیارد مارک بود که پیش بینی می شود این مقدار امسال به 5/1 میلیارد مارک برسد.
شولتز اظهار امیدواری کرد صادرات ایران به المان با توجه به ارتقاء یافتن کیفیت ان افزایش یافته و به این ترتیب ایران می تواند در بازار المان حصور فعالتری داشته باشد.
وی در زمینه عرصه کالاهای صنعتی و ساخته شده در نمایشگاه تهران اظهار داشت.. در نمایشگاه بیستم کالاهای ایرانی را برتر از سال های گذشته مشاهده کردم و حتی این محصولات می توانند در المان و بازار متحد / موقعیت خوبی بدست اورند.
بگفته این مقام برای رسیدن به این هدف بخش خصوصی باید نقش مهمی ایفا کند.
نماینده وزارت اقتصاد المان گفت.. این اقدام باعث می شود ارزش پولی ایران تثبیت شده / قدرت خرید ان در بازارهای بین المللی بالا رود و در نتیجه تجارت پایاپای بهتر خواهد شد.
وی در زمینه انتقال تکنولوژی به ایران اظهار داشت.. بهترین راه انتقال تکنولوژی همکاری شرکتها با یکدیگر است و در این زمینه اگر شرکتی امتیاز تولید کالایی را وارد کند این امر انتقال تکنولوژی را تسریع خواهد کرد.
شولتز راه دیگر انتقال تکنولوژی را خرید کارخانه توسط نیروهای جوان ذکر کرد و گفت.. در صورت تامین سرمایه و رفع پاره ای از محدودیت ها در این زمینه این همکاریها بیشتر خواهد شد.
بگفته وی ایران باید برای عصویت در گات تلاش کند و حصور خود را در سازمان همکاریهای اقتصادی/اکو/بیشتر کند تا بتواند به موقعیت بهتری در تجارت جهانی دست یابد.
وی با اشاره به اینکه امسال المان توانست قراردادهای خوبی با ایران منعقد کند و در این زمینه اعتبارهایی نیز به ایران اعطا کرد اظهار امیدواری نمود ایران بتواند در بازارهای جهانی حصور فعالتری داشته باشد و صادرات خود را نیز افزایش دهد.
نماینده وزارت اقتصاد المان در نمایشگاه تهران در مورد کیفیت تولیدات محصولات ایرانی گفت.. تنها کیفیت محصولات معیار نیست بلکه شرکتها باید خدمات بعد از فروش و توان مالی خوب داشته باشند و استاندارد و کیفیت بین المللی را نیز مدنظر قرار دهند.
وی در پایان با تاکید برلزوم حصور بخش خصوصی در سرمایه گذاریها گفت.. روابط میان دو کشور در سطح خوبی است و المان تجارب خود از زمان جنک را بطور کامل در اختیار ایران قرار خواهد داد.
۰ نفر