۱۲ بهمن ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 7005511
T T
۰ نفر
آمریکاخواستار دستیابی بیشتر به بازار کشاورزی چین است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/11/74 وزیر کشاورزی آمریکاگفت: قصور چین در اعطای دسترسی بیشتر به فرآورده های کشاورزی آمریکابه بازار این کشور می تواند بیش از پیش حمایت آمریکابرای ورود چین به سازمان تجارت جهانی را به مخاطره اندازد .
به گزارش یونایتدپرس از پکن دان گلیکمن که با نیمه تمام گذاشتن برنامه چهار روزه دیدار خود از چین به واشنگتن بازگشت گفت : نمایندگان مجلس آمریکابرسر 23 سال تحریم چین برای ارسال گندم از شمال غرب اقیانوس آرام به طور فزاینده نگران هستند .
وی به دنبال ملاقات با معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت : " این مشکلی است که می تواند بابت مسایلی مانند دسترسی چین به سازمان تجارت جهانی و اعطای وضعیت تجاری کاملته الوداد ، از سوی آمریکا به این کشور مشکلات جدی در کنگره ایجاد کند ." وزیر کشاورزی آمریکاافزود: این تحریم مبتنی بر " دانش نامطلوب " است و سال گذشته مانع ورود حدود یک میلیون تن گندم آمریکا به ارزش بیش از یکصد میلیون دلار به بازار چین شد .
وی اضافه کرد ما معتقدیم دلیل درستی برای این که چرا چین این گندم نمی خرد وجود ندارد .
بنابراین گزارش تولید ناکافی گندم در چین ، این کشور رامجبور کرده است صادرات غلات خود راکاهش دهد و برای تغذیه جمعیت کثیر 2/1 میلیون نفری خود به دنبال افزایش واردات باشد .
۰ نفر