۲۳ خرداد ۱۳۷۴، ۰:۰۱
کد خبر: 6989477
T T
۰ نفر
هند به بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان تبدیل می شود # دهلی نو خبرگزاری جمهوری اسلامی 23/3/74 شرکت فولاد هند عمده ترین تولیدکننده فولاد در این کشور از نظر هزینه تولید با شرکتهای فولاد کشورهای توسعه یافته جهان قابل مقایسه است.
روزنامه هندوستان تایمز چاپ دهلی روز سه شنبه به نقل از گزارش موسسه دینامیک فولاد جهان نوشت شرکت فولاد هند از لحاظ هزینه مواد خام مانند سنک اهن و دستمزد کارگران نسبت به شرکتهای مشابه انگلیسی امریکایی و المانی برتری دارد.
هزینه یک تن سنک اهن برای شرکت فولاد هند تنها 19 دلار است این در حالی است که این هزینه برای شرکت های امریکایی المانی و انگلیسی به ترتیب 74 63 و 60 دلار می باشد.
همچنین دستمزد پرداختی برای تولید یک تن فولاد توسط شرکت فولاد هند 52 دلار می باشد و این رقم برای شرکتهای امریکایی المانی و انگلیسی به ترتیب 161 190 و 113 دلار است .
در گزارش یک بانک سویسی نیز در مورد شرکت فولاد هند گفته شده که این کشور تا سال 2000 به عمده ترین تولیدکننده فولاد در جهان تبدیل خواهد شد.
در این گزارش با اشاره به مزایای شرکت فولاد امده است شرکت فولاد هند از نوسان قیمت مواد خام مانند سنک اهن و ذغال سنک متاثر نیست و یا نیاز به مصرف ارز برای وارد کردن این مواد از خارج نمی باشد.
مزیت دیگر شرکت فولاد هند در این است که این شرکت حدود 60 درصد نیروی برق مورد نیاز را خود تولید می کند.
مطالعه دیگری که در مورد هزینه تولید لوله های گرم و سرد فولاد توسط شرکتهای فولاد انجام شده نشان می دهد که تولیدات شرکت فولاد هند ارزانترین فولاد تولید شده در جهان می باشد.
در این مطالعه که از سوی کمیته مجلس اعیان انگلیس انجام شده همچنین امده است که هزینه تولید لوله های سرد فولاد قبل از پرداخت مالیات در انگلستان 413 دلار در استرالیا کره جنوبی تایوان امریکا برزیل المان و ژاپن به ترتیب 468 511 513 538 558 و 572 دلار می باشد این در حالی است که این هزینه برای شرکرد فولاد هند تنها 372 دلار است .
۰ نفر