۱۳ آبان ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6976311
T T
۰ نفر
یک شرکت انگلیسی دومین شرکت بزرک مخابراتی امریکا را می خرد # نیویورک خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/8/75 شرکت " بریتیش تله کامیونیکیشنز " انگلیس موافقت کرده است که در یک معامله بیش از 22 میلیارد دلاری دومین شرکت بزرک مخابرات راه دور امریکا را خریداری کند.
روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه به نقل از منابع مطلع نوشت درصورت موافقت هیات مدیره دوشرکت " ام سی آی " و " بریتیش تله کامیونیکیشنز" / بی تی / این معامله روز یکشنبه به طور رسمی اعلام خواهد شد.
این اولین بار است که یک شرکت خارجی کنترل یک شرکت مخابراتی عظیم امریکا را در اختیار می گیرد.
" بریتیش تله کامیونیکیشنز " از سال 1994 بخشی از سهام ام سی آی را در اختیار داشته است و نقل و انتقال حاصله در جهت ادغام دو شرکت ، یک شرکت جدید با 38 میلیارد دلار فروش سالانه ،182 هزار نیروی کار ، 42 هزار مشتری حقیقی و حقوقی با فعالیت در 72 کشور ایجاد خواهد کرد. تنها شرکتهای مخابراتی " ان تی تی " ژاپن ، " ای تی اند تی "امریکا بزرگتر از این شرکت خواهند بود و " دوچ تله کوم " المان نیز فعالیتی مشابه خواهد داشت.
نیویورک تایمز به نقل از منابع اگاه نوشت بی تی تا کنون 20 درصد سهام ام سی ای را در اختیار داشته و قصد دارد از طریق پرداخت سهمی حدود 36 دلار به صورت نقد 80 درصد سهام بقیه را خریداری کند.
تحلیلگران اقتصادی معتقدند در شرایطی که تقاضا برای ایجاد شبکه های مخابراتی بین المللی روندی فزاینده دارد ، معامله ام سی ای و بی تی به احتمال بسیار زیاد بر روی شرکتهای امریکایی و خارجی فشار وارد خواهد کردکه در جهت ایجاد شرکتهای بین المللی جدید اقدام کنند.
۰ نفر