۲۶ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6975403
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری : ساخت شهرکهای صنعتی از ضروریات کشور است # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/7/75 اقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در مراسم رسمی بهره برداری و بازدید از سه شهرک صنعتی در جنوب تهران ، ساخت شهرکهای صنعتی رااز ضروریات ایران اسلامی خواند و اعلام کرد دولت از ساخت این شهرکها حمایت می کند.
رئیس جمهوری گفت : بزودی 50 شهرک صنعتی در کشور ساخته خواهد شد.
با بهره برداری از این 50 شهرک صنعتی ،تعداد شهرکهای صنعتی کشور افزون بر 280 شهرک خواهدشد.
وی افزود: با بهره برداری از مجتمع های صنعتی و اغاز برنامه وزارت مسکن درخصوض ساخت شهرکهای مسکونی در جنوب تهران ، چهره زندگی در منطقه متحول می شود.
اقای هاشمی رفسنجانی گفت :طرح ساماندهی جنوب تهران با اجرای این برنامه ها در مسیر صحیح و روشنی قرار گرفته و مشکلاتی که استان تهران را تهدید می کرد تا حدود زیادی درحال حل شدن است .
رئیس جمهوری اظهار داشت : با ساخت شهرکهای صنعتی ، جوانان و نیروهای مستعد کشور بیش از پیش جذب کارهای مولد خواهند شد.
وی گفت :در رژیم گذشته به مناطق جنوب تهران بویژه منطقه ری با وجود استعدادهای خدادادی توجه چندانی نشد اما درشرایط کنونی دولت مصمم است با اجرای برنامه های توسعه، وضعیت مطلوبی در این مناطق به وجود اورد.
اقای هاشمی رفسنجانی افزود: انتقال اب مناسب و کافی برای زمینهای کشاورزی در کنار طرح تصفیه فاضلاب که بزودی در منطقه ری به اجرا در می اید نویدبخش اینده ای بهتر و روشن تر برای این منطقه مستعد است .
به گفته رئیس جمهوری دولت در اینده ای نزدیک عملیات ساخت سد عظیمی را برای مهار ابهای منطقه ورامین اغاز می کند که با تکمیل این سد زمینهای ورامین تا دشت شهریار زیر پوشش قرار می گیرد.
در جریان بازدید رئیس جمهوری از شهرک صنعتی چرمشهر ، عملیات شبکه انتقال اب شهرک چرمشهر و سالاریه و مجتمع مسکونی این شهرک نیز اغاز شد.
محمد رضا نعمت زاده وزیر صنایع نیز پیش از سخنان رئیس جمهوری گزارشی را ازساخت شهرکهای صنعتی در کشور ارایه کرد.
۰ نفر