۱۰ مهر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6974364
T T
۰ نفر
هر کیلوگرم گندم از کشاورزان 480 ریال خریداری می شود # تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/7/75 شورای اقتصاد در جلسه روز دوشنبه خود که به ریاست اقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری تشکیل شد به منظور حمایت از تولیدکنندگان گندم مقرر کرد در سال زراعی 76 - 1375 هر کیلوگرم گندم به قیمت 480 ریال از کشاورزان خریداری شود .
به گزارش روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه ، این نرخ 70 ریال بیش از نرخ خرید تضمینی در سال جاری است .
در این جلسه به منظور حمایت از تولیدکنندگان چغندر قند ، قیمت خرید چغندر قند در سال زراعی 76 - 1375 به ازای هر تن 125 هزار ریال تعیین شد که این نرخ در مقایسه با نرخ سال جاری 28 هزار ریال بیشتر است .
همچنین به منظور تشویق امر چغندرکاری به ازای هر تن چغندر تحویلی دو کیلوگرم قند به نرخ 200 ریال و 20 کیلوگرم تفاله به نرخ 11 ریال به عنوان جایزه تحویل خواهد شد .
در این جلسه قیمت خرید تضمینی سایر محصولات از جمله جو ، ذرت دانه ای ، برنج ، سیب زمینی ، پیاز و حبوبات نیز تعیین شد.
ار تصمیم های دیگر جلسه درباره تعیین قیمت خرید شکر تولیدی کارخانه های چغندر قند و نیشکر بود که پس از بحث و تبادل نظر قیمت هر کیلوگرم شکر تولیدی کارخانه های چغندر قند از قرار کیلویی 1330 ریال تعیین شد که از این مبلغ 40 ریال در اختیار " کمیسیون چهار نفره توسعه مکانیزاسیون چغندر قند و جلوگیری از ضایعات " قرار می گیرد تا صرف افزایش عیار چغندرقند و راندمان تولید و بازسازی و نوسازی کارخانه های مذکور شود.
همچنین نرخ خرید هر کیلوگرم شکر تولیدی کارخانه های نیشکر در سال جاری از قرار کیلویی 1088 ریال تعیین شد.
۰ نفر