۱۲ تیر ۱۳۷۵، ۰:۰۱
کد خبر: 6969242
T T
۰ نفر
نزدیک به 60 میلیاردریال دربخش خسارتهای مردمی در استان کرمانشاه پرداخت شده است # تهران - خبرگزاری جمهوری اسلامی - 12 /4/ 1375 سرپرست ستاد بازسازی استان کرمانشاه روز سه شنبه اعلام کرد: نزدیک به 60میلیاردریال دربخش خسارتهای مردمی ناشی ازجنک تحمیلی از سال گذشته تاکنون دراین استان هزینه شده است .
محمد جوادبی آزارمیزان پرداخت خسارت به مردم راحداکثر 5/8 میلیون ریال ذکر کرد.
وی گفت :بودجه تخصی یافته برای بازسازی استان کرمانشاه 35/1 درصد بیشتر از اعتبارات کل استان بوده است .
وی افزود:عملیات انتقال آب شیرین از سر پل ذهاب به قصر شیرین که از چند سال قبل آغاز شده بود امسال به بهره برداری کامل رسید و مردم قصر شیرین که سالها قبل از وقوع جنک تحمیلی از آب آلوده استفاده می کردند با صرف هزینه ای معادل 15 میلیارد ریال از نعمت آب شیرین برخوردار شده اند.
سرپرست ستاد بازسازی استان کرمانشاه گفت :کار آب رسانی به مرز خسروی نیز از طریق قصر شیرین از مدتهاقبل آغاز شده و در آینده نزدیک به مرحله بهره برداری می رسد.
بی آزار با اشاره به ویرانی کامل مناطق جنگزده استان کرمانشاه گفت: اغلب مناطق جنگزده استان کرمانشاه که به تلی از خاک تبدیل شده بود امروز به عنوان مراکز تفریحی و جهانگردی کشور مطرح است و مردم این استان و استانهای همجوار برای تفریح به این مناطق می آیند.
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگزده کشور ،وی درپایان از خبرنگاران و گزارشگران رسانه های داخلی و خارجی دعوت کرد تا برای مشاهده وضعیت مناطق بازسازی شده ازنزدیک درمنطقه حضور یابند.
۰ نفر